Mercedes C220d dostal ako prvý model bez elektrifikovaného pohonu maximálny počet bodov v hodnotení emisií. Najlepšie v testoch obstál Nissan Leaf, ktorý ako jediný získal plný počet päť hviezdičiek.
Cieľom testov Green NCAP je podať ľudom pravdivý obraz o ekologickosti nových áut a ich spotrebe v reálnych podmienkach. Nové testy sú medzi verejnosťou ešte pomerne neznáme, veď začali fungovať len v tomto roku. Ich súčasťou je laboratórna časť, aj reálna jazda. Do druhého kola testov bolo vybraných päť vozidiel. V krátkosti sa pozrime na to, ako sa im darilo.
Nissan Leaf - elektromobil - 5 hviezdičiek
Najpredávanejší elektromobil obstál v teste podľa očakávanie veľmi dobre. Za čistotu vzduchu dostal plný počet 10 bodov. V hodnotení spotreby obstál s 8,5 bodmi veľmi dobre. Testy ukázali, že eko mód nemá veľký vplyv na spotrebu. Najhoršie hodnoty podľa očakávania dosiahol v diaľničnej prevádzke. V celkovom hodnotení spotreby zaostával za podobne veľkým Hyundaiom Ioniq, ktorý bol podrobený skúške v prvom kole testov pred pár mesiacmi.
Opel Corsa benzín 1,0 l 66 kW/manuálna prevodovka - 4 hviezdičky
V hodnotení emisií získala malá Corsa výborných 9 bodov. Mierne stratila v studenom laboratórnom teste, kde vypúšťala viac pevných častíc. Najväčšou slabinou a hodnotenie "slabý" dostala za vypúšťanie CO pri diaľničnom tempe. Vyššie rýchlosti zjavne malému trojvalcu "nevoňajú". Z hľadiska úspornosti jazdy tiež najviac benzínová Corsa strácala na diaľnici. Celkové hodnotenie 6 bodov je na pomery tradičných áut so spaľovacím motorom úplne v poriadku.
Mercedes C 220d 4Matic/Automat - 3 hviezdičky
Pre niekoho je to možno prekvapenie, ale Mercedes je dôkazom, že naftové motory urobili v oblasti emisií veľký skok vpred. Kombinácia filtra pevných častíc a dobre fungujúca selektívna katalytická redukcia (AdBlue) vynieslo triede C, ako vôbec prvému neelektrifikovanému autu, plný počet 10 bodov. Podľa očakávania za elektromobilom zaostal v hodnotení skleníkových plynov CO2, v ostatných hodnotených emisiách získal najlepšie hodnotenie. Z hľadiska úspornosti to už s hodnotením 5,3 bodu také výborné nebolo. Testy poukázali aj na malý rozdiel v spotrebe medzi jednotlivými režimami jazdy (eco, normal a sport).
Audi A4 Avant g-tron CNG/Automat - 3 hviezdičky
Testované vozidlo spĺňalo ešte len staršiu emisnú normu Euro 6b a Green NCAP v čo najkratšom čase otestuje aj verziu, spĺňajúcu modernejšiu a prísnejšiu normu 6d-temp. Vozidlo bolo testované v oboch režimoch jazdy - keď spaľovalo CNG, aj keď spaľovalo benzín. Najväčší vplyv na hodnotenie malo CNG, ale za výrazne horšiu benzínovú prevádzku dostalo trestné body. Priťažilo najmä testovanie studenej benzínovej prevádzky, kde Audi vypúšťalo vyššie množstvo pevných častíc. Za emisie dostalo veľmi slušné hodnotenie 8,7. Horšie dopadlo hodnotenie účinnosti 4,7.
Renault Scenic Blue dCi 150 (110 kW) diesel/manuál - 3 hviezdičky
V laboratórnych testoch bolo jediným slabším miestom simulovanie jazdy v diaľničných rýchlostiach z pohľadu produkcie NOx, za ktoré dostalo najslabšiu známku. Keď k tomu pripočítame nie ideálnu produkciu CO2 , tak je výsledkom hodnotenie za emisie 8,6 bodu. Z hľadiska úspornosti bola slabším miestom jazda pod vysokou záťažou. Konečné hodnotenie 5,9 boda za úspornosť môže Renault mrzieť. O desatinku lepší výsledok by mu priniesol štyri hviezdičky, takto sú to len tri.