Vytvoriť koncept vozidla je vždy neskutočný risk. Prvotný vývoj stojí obrovské peniaze. Navyše je to investícia, ktorá sa nemusí vrátiť. Vízie, ktoré si popíšeme v novej sérií najúžasnejších konceptov sveta, neurobili dieru do sveta. Nikdy za tým však nestál zlý nápad.
Séria vozidiel Alfa Romeo BAT podľa dostupných informácií nikdy ani nebola určená na produkciu. Išlo o štúdie, ktoré mali dokázať vyspelosť automobilky na poli technológie a aerodynamiky. Pre tieto účely sa spojila s dizajnérskou spoločnosťou Bertone a vytvorila tri automobily, ktoré búrali všetky dovtedajšie štandardy.
Asi najkrajší z nich bol práve model BAT 5. Skratka Berlinetta Aerodinamica Tecnica spojila krásny dizajn Alfy s aerodynamickým spracovaním a práve spomínaný model bol prvým z trojice. Je nadizajnovaný tak, aby riešil všetky problémy s obtekaním vzduchu a zároveň znižoval odpor.
Auto má v prednom nárazníku obrie prieduchy na chladenie motora, ktoré riešia problém s obtekaním vo vysokých rýchlostiach. Vtedy sa totiž môže stať, že vzduch absolútne míňa auto, a tým nechladí. Každý ďalší odpor je však do najvyššej možnej miery odbúraný. Vozidlo má tiež kryté kolesá a v zadnej časti obrie krídla.
Práve vďaka nízkemu odporu vzduchu bolo auto schopné už v roku 1953 pokoriť rýchlostnú hranicu 200 km/h. Rovnako fascinujúci je aj fakt, že sa mu to podarilo s obyčajným štvorvalcom, ktorý poskytoval výkon len 75 kW. BAT 5 preto potvrdzuje tvrdenie, že sila motora vôbec nie je jediným dôležitým údajom.
V tomto prípade Alfa vyzdvihla práve dôležitosť aerodynamiky. Koeficient odporu päťky je len 0,23 a platí, že čím nižšie číslo, tým lepšie. Pre porovnanie, jedno z najrýchlejších vozidiel, Koenigsegg Agera R, má odpor až 0,32 a koeficient bežných áut sa pohybuje medzi 0,3 a 0,4.
Že išlo o priekopnícke auto, ktoré výrazne ovplyvnilo automobilizmus celého sveta, niet pochýb. Do produkcie sa však nikdy nedostalo kvôli svojej nákladnej konštrukcií. Pre takéto auto by jednoducho nebolo kupujúceho.