Európska divízia Fordu je známa svojimi konceptmi, ktoré nemajú s automobilmi takmer nič spoločné. V rámci série Interventions predstavujú produkty, ktoré pomáhajú riešiť tie najbežnejšie problémy.
Samotný nákupný vozík nie je ničím šialeným. Šialená nie je ani snaha o zjednodušovanie každodenných aktivít. Čo však je šialené, je spôsob, akým Ford pristúpil k riešeniu problému. A pri šialenosti myslíme len to pozitívne.
Európska divízia Fordu sa už dlhšie venuje projektu Interventions, ktorého úlohou je predstaviť vylepšené koncepty známych a pravidelne používaných predmetov. Vo Forde si pri každom projekte kladú otázku: "Dalo by sa to vylepšiť nejakou technológiou z automobilov?" Takto vznikla napríklad psia búda so systémom na odbúravanie hluku alebo posteľ, z ktorej nikdy nespadnete.
V najnovšom projekte rieši Ford základný problém nakupovania, nákupný vozík. Ten zvykne stále utekať z miesta, kam ho postavíte a vrážať do vecí. V tom horšom prípade, ak máte so sebou dieťa, naberá vozík ešte ničivejšiu silu. Ford tak zobral svoju technológiu asistenta na predchádzanie kolíziám a zabudoval ju do nákupného vozíka. Vznikol tak moderný nákupný spoločník, ktorý dobrzdí pred prekážkou v každej situácií.
Ako už býva zvykom, prototyp ostane len pri koncepte. Ford sa týmto na prvý pohľad šialeným projektom snaží demonštrovať, aké prínosné vedia byť automobilové technológie v bežnom svete. My teda budeme v lokálnych potravinách do seba narážať aj naďalej.