Volkswagen oficiálne predstavil nástupcu legendárneho modelu T1 Buli. Je ním nový elektromobil ID. Buzz a okrem osobnej verzie sme hneď mohli spoznať aj úžitkovú Cargo verziu.
Volkswagen sa snažil vytvoriť priame prepojenie medzi ikonou 50-tych rokov minulého storočia a moderným elektromobilom. "V T1 sedíte prakticky na prednej náprave – neexistuje žiadny predný previs. Z bezpečnostných a technologických dôvodov má ID. Buzz super krátke previsy," vysvetlil šéf dizajnu Volkswagen, Jozef Kabaň.
Na začiatku bude k dispozícii jednomotorová verzia s pohonom zadnej nápravy. Výkon elektromotora je 150 kW a využiteľná kapacita batérie 77 kWh. Batériu možno nabíjať výkonom 170 kW a z 5 na 80 % sa nabije v priebehu 30 minút. Volkswagen zatiaľ neprezradil hodnotu dojazdu, ale očakávame číslo nad 350 km. Zdvihnúť by ho mala najmä na pomery veľkého auta slušná aerodynamika s koeficientom odporu 0,285 - 0,290.
Veľké MPV ponúkne batožinový priestor s objemom 1 121 l, po sklopení sedadiel v druhom rade narastie na 2 205 l. Do úžitkovej verzie sa zmestí 3,9 m3 nákladu resp. dve europalety a vpredu môže podľa želania ponúknuť dve, alebo tri miesta pre posádku. Dostatok miesta má zabezpečiť najmä dlhý rázvor náprav s hodnotou 2 988 mm, neskôr sa dočkáme aj predĺžených verzií.
Na palubnej doske sa Volkswagen snažil limitovať počet tlačidiel. Väčšinu funkcií možno ovládať prostredníctvom dotykového displeja s uhlopriečkou 10 alebo 12-palcov. Pomerne malý je digitálny prístrojový panel pred vodičom s uhlopriečkou 5,4-palca.
V interiéri nepoužil Volkswagen pravú kožu. Volant zabalil do syntetickej náhrady a pri výrobe mnohých častí použil recyklované plasty. Nemecký výrobca kládol dôraz na ekológiu výroby a celý proces výroby a dodania vozidla má byť uhlíkovo neutrálny.
K zákazníkom by sa prvé kusy mali dostať v októbri tohto roku. Oficiálnu cenu zatiaľ nepoznáme. Predpokladáme však cenovku od približne 45 000 eur pre úžitkovú verziu a 55 000 eur pre lepšie vybavený osobný model.