Autosuv.sk

Ostatné

Nemecko je proti zákazu spaľovacích motorov od roku 2035

Nemeckých politikov presviedča nová generácia palív, ktorá dokáže výrazne znížiť emisie CO2.
Nemecko je proti zákazu spaľovacích motorov od roku 2035 VW-ilustračné foto

Koniec spaľovacích motorov v Európe ešte nie je na 100 % istý. Automobilky už dlhšie politikom ukazujú cestu, ako môžu spaľovacie motory prispieť k zníženiu emisií. Toyota sa okrem vývoja elektromobilov sústreďuje na vodíkový spaľovací motor a ďalšie automobilky vidia riešenie v novej generácii syntetických palív.

Dobrým príkladom je aj koncern Volkswagen Group. Porsche chce vyrábať e-palivo, ktoré by mohlo dodávať napríklad aj do F1. Širšie využitie má nová generácia biopalív, ktorá znižuje emisie o 70 až 95 %. Využívať ho už môžu mnohé naftové štvorvalce Volkswagenu a nedávno sa k nim pridali aj šesťvalce od Audi. Spomenúť môžeme aj BMW, ktoré sa rovnako ako Porsche sústreďuje na výrobu e-paliva zachytávaním CO2 zo vzduchu.

Syntetické palivá môžu byť riešením

Zdá sa, že tieto možnosti presvedčili minimálne časť politickej scény na prehodnotenie prístupu k spaľovacím motorom. Svoj názor k tejto téme už vyjadril aj nemecký minister dopravy Volker Wissing. "Chceme povoliť spaľovacie motory aj po roku 2035," cituje jeho vyjadrenie portál Motor1.com Italy. Povolenie by sa netýkalo automaticky všetkých spaľovacích motorov. Predávať by sa mohli len také, ktoré umožňujú spaľovanie výlučne syntetických palív.

Nemecký minister je presvedčený, že existuje riešenie, ktoré zabezpečí, aby vozidlá netankovali fosílne palivá, ale "čistejšie" syntetické palivá. Podľa Wissinga sa nemôžeme spoliehať na elektrickú a vodíkovú mobilitu v budúcnosti a "musíme ostať technologicky neutrálni".

Cesta k uhlíkovej neutralite

Podobný názor už skôr prezentoval taliansky minister pre ekologickú transformáciu Roberto Cingolani, podľa ktorého nemôže byť budúcnosť čisto elektrická a mali by sme sa sústrediť na "generáciu ultramoderných hybridov, hoci aj s obmedzeným výkonom".

V redakcii AutoSUV sa zhodujeme s názorom, že politici by nemali diktovať automobilkám spôsob, akým sa majú dostať k uhlíkovej neutralite. Ak dokážu vyvinúť bezemisný spaľovací motor, tak im netreba tieto dvere zatvárať politickým rozhodnutím.

Zdroj: Motor1

Pokračovať v čítaní