Japonský výrobca naskočil na vlnu elektromobilov so svojím modelom Leaf výrazne skôr ako konkurencia. Odvtedy akoby v tomto smere trochu zaspal a nepovažujeme ho za ťahúňa v oblasti elektromobility.
To sa zrejme rýchlo zmení a napriek zjemňovaniu pravidiel budúcej emisnej normy Euro 7 v Európe, Nissan už neplánuje predstaviť žiadny nový model so spaľovacím motorom na európskom trhu. Všetky novinky budú výlučne elektrické a v roku 2030 chce japonská automobilka v Európe predávať výlučne elektromobily.
V súčasnosti ponúka Nissan u nás všetky svoje modely aj s nejakou formou elektrifikácie. Postupne ich nahradia elektromobily. Prvým z nich by mala byť elektrická Micra, ktorá bude súrodencom modelu Renault 5.
Okrem toho sa nástupcu dočká aj Nissan Leaf, možno dostane nové meno a určite sa z hatchbacku posunie smerom ku crossoverom. Nissan zároveň ukázal, ako si predstavuje mestský športovo ladený model prostredníctvom konceptu 20-23 (na titulke).
Budúcnosť je teda podľa Japoncov elektrická. Do roku 2030 postupne spoznáme 19 elektromobilov značky. Významné medzníky očakáva Nissan v roku 2028. V tomto období chce začať používať batérie bez kobaltu, čo by malo znížiť ich cenu o 65 %. Druhou novinkou budú batérie s pevným elektrolytom, ktoré sú všeobecne považované za prelomové a ich príchod v tejto dekáde ohlasujú viaceré automobilky.
Nissan si od nich sľubuje zníženie ceny batérie na 75 dolárov za 1 kWh v roku 2028, s cieľom ju neskôr ešte znížiť na 65 dolárov. V tomto bode sa podľa Nissanu vyrovnajú ceny elektromobilu a vozidlá so spaľovacím motorom.