Nissan pripravuje novú verziu modelu Leaf s označením E-Plus. V praxi prinesie vyšší výkon, dlhší dojazd, ale aj ťažšie batérie.
Nissan predstavil druhú generáciu elektromobilu Leaf len pred nedávnom. Okrem vyššieho dojazdu sa chválil hlavne funkciou E-Pedal a systémom autonómnej jazdy ProPilot. Všetky svoje tromfy však nevystrieľal a teraz sa môžeme tešiť na výkonnejšiu verziu s dlhším dojazdom. Informáciu prezradil portálu Autoguide šéf Nissanu pre marketing elektromobilov a stratégiu predaja, Brian Maragno.
"Keď máte väčšiu batériu s vyššou kapacitou, tak vám to otvára dvere pre vyšší výkon", uviedol Maragno. Súčasná batéria Leafu má kapacitu 40 kWh a elektromotor s výkonom 110 kW. Silnejšia pohonná jednotka by minula energiu batérie príliš rýchlo. S novou batériou si však Nissan podľa Maragna dovolí použiť elektromotor s výkonom 149 kW. O dojazde sa špekuluje a mal by prekonať hranicu 320 km, konkrétne číslo zatiaľ nebolo prezradené. Súčasný model má oficiálny dojazd až 378 km, ale k tejto hodnote Nissan dospel meraním podľa zastaralého cyklu NEDC. My sme s ním v reálnych podmienkach prešli asi 200 km a niečo málo energie mu ešte v batériách ostalo. Reálne sa tak len ťažko prehupne cez hranicu 250 km.
Pridanie batérie s vyššou kapacitou spraví z Leafu praktickejšie auto, na druhej strane je vždy na zváženie, kto akú verziu potrebuje. Väčšie a ťažšie batérie znamenajú aj vyššiu spotrebu a výkon navyše poslúži z väčšej časti práve na to, aby si elektromotor poradil s ťažším autom. V každom prípade Nissan ponúkne zaujímavú alternatívu Leafu a dá jej meno E-Plus. Nissan Leaf E-Plus sa bude radiť medzi vozidlá modelového roku 2019, takže oficiálne predstavenie môžeme očakávať koncom tohto roka, prípadne začiatkom budúceho.