Brzdový pedál bude slúžiť už len pri núdzovom brzdení. Väčšinu jazdných situácii zvládnete výlučne s technológiou e-Pedal. V rámci automobilového priemyslu však nejde o zásadnú novinku.
Elektromobil Nissan Leaf je na trhu od roku 2010 a Japonci z neho predali už 277 000 kusov, čo z neho robí najpredávanejší elektromobil. Nový Nissan Leaf bude verejnosti predstavený 6. septembra. Jednotlivé novinky však automobilka zverejňuje už s predstihom. Už dnes vieme, že Leaf bude prvým Nissanom so systémom ProPilot, umožňujúcom autonómnu jazdu aspoň v rámci jedného diaľničného pruhu. V priebehu krátkej doby sa táto technológia rozšíri aj do ďalších vozidiel značky a bude kontinuálne vylepšovaná. Druhá generácia Leafu má dostať nové batérie s vyššou kapacitou 60 kWh, ktoré umožnia dojazd na úrovni 320 km. Niektoré japonské média uvádzajú dojazd na jedno nabitie v rozmedzí 350 až 400 km, čo by viac zodpovedalo dnešným technickým možnostiam. Ani toto číslo nie je pre Nissan konečné. Do roku 2020 prinesú elektrické auto, schopné prejsť na jedno nabitie 550 km.
"Vyvinuli sme prototyp vozidla, ktoré je schopné prejsť 550 km pri zachovaní rovnakých rozmerov batožinového priestoru, ako má súčasný Leaf“, citoval šéfa elektromobilov Nissan, Kazuo Yajimu, portál Electrek.
Teraz predstavil japonský výrobca ďalšiu novinku modelu Leaf. Je ňou technológia e-Pedal. Prepnutím páčky na centrálnej konzole sa plynový pedál zmení na e-Pedal. V praxi potom vodič až v 90 % situácií využíva iba jeden pedál. Po uvoľnení plynového pedála auto totiž začne výrazne spomaľovať a dokonca ostane stáť aj v kopci. Jedným pedálom tak vodič ovláda zrýchľovanie, spomaľovanie a státie a na brzdu môže zabudnúť aj v intenzívnej mestskej premávke. Brzdový pedál využije až v prípade núdzového brzdenia. V princípe nejde o žiadnu veľkú novinku v automobilovom priemysle. Niečo podobné už mali viaceré elektromobily. Elektrický Smart minulej generácie napríklad umožňoval nastaviť intenzitu rekuperácie energie pomocou páčok pod volantom. Intenzitu rekuperácie/brzdenia potom šofér ovplyvňoval stlačením plynu. Po uvoľnení plynového pedála dochádzalo k maximálnej rekuperácii a výraznému spomaľovaniu. Postupným stláčaním plynu sa rekuperácia znižovala, až prešlo auto v jednom bode k akcelerácii. Nissan posunul túto technológiu o kúsok ďalej, keď jeho auto dokáže stáť v kopci aj bez stlačeného brzdového pedála.