Dojazd na jedno nabitie činí v reálnej premávke približne 240 km. Nissan má však v zálohe pripravenú aj verziu so silnejším motorom a dlhším dojazdom.
Nissan Leaf, najpredávanejší elektromobil na svete, dostáva
svojho nástupcu. O príchode novej generácie vieme už pomerne dlhý čas,
teraž však japonská automobilka odhalila jeho vzhľad aj technické parametre. V porovnaní
s predchodcom badať výrazný posun najmä v dizajne. Leaf využíva niektoré prvky,
ktoré poznáme z Nissanu Micra. Podobná musela ostať predná maska, ktorá je
základným poznávacím znakom každej automobilky. Celkovo sú však tvary Leafu
výraznejšie, karoséria nemá toľko oblých častí a nájdeme viac hrán. Z nášho
pohľadu novinka dizajnovo prekonáva dosluhujúci Leaf.
To najdôležitejšie, na čo
sa v prípade elektromobilu čaká, je dojazd na jedno nabitie. Nissan Leaf má
bez ďalšieho dobíjania zvládnuť 378 km. Dobrý dojem z dojazdu kazí fakt,
že k číslu 378 km sa Nissan dostal ešte pomocou zastaraného meracieho
cyklu NEDC. V reálnej premávke tak môžeme očakávať hodnotu okolo 240 km.
Záujemcovia o elektrický Leaf, vyžadujúci väčší dojazd, nemusia zúfať.
Nissan pripravuje príchod verzie so silnejším motorom a v tomto prípade
použije batérie s vyššou kapacitou (očakáva sa kapacita 60 kWh). Dočkáme sa jej koncom roka 2018. V prípade
základného modelu hovoríme o kapacite Li-ion batérií 40 kWh. Ich úplné
nabitie trvá 8 alebo 16 hodín v závislosti od zdroja.
Rýchlonabíjaním možno “doplniť“ batériu na 80 % kapacity za 40 minút. Výkon elektromotora dosahuje 110 kW a maximálny krútiaci moment 320 Nm je v elektromobile tradične k dispozícii od nulových otáčok. Nie je prekvapením, že z Leafu stále nebude diaľničná strela. Maximálna rýchlosť 144 km/h síce jazdu po diaľnici umožňuje, ale vysoké tempo výrazne zvyšuje spotrebu energie. Kým prvý Leaf bol jedným z priekopníckych áut Nissanu v oblasti elektromobility, jeho nový nástupca prináša iné technologické novinky. Jednou z nich je e-Pedal, ktorý spraví z brzdového pedálu zbytočnosť. Jediné využitie klasických bŕzd bude pri núdzovom brzdení. Až 90 % situácií zvládne šofér s e-Pedalom KLIKNITE SEM!
Najdôležitejšou inováciou pre Nissan je systém ProPILOT a Leaf
bude prvým vozidlom značky s touto vymoženosťou. Ide o verziu autonómneho
riadenia, ktorá umožňuje poloautonómnu jazdu v rámci jedného pruhu v rozmedzí
od 30 do 100 km/h. Vozidlo dokáže upravovať vzdialenosť od ostatných účastníkov
premávky a aktívnym natáčaním volantu sa udržiavať v rámci svojho
pruhu. V prípade potreby ProPILOT auto úplne zastaví (napríklad v dopravnej
zápche). Pre jeho opätovné aktivovanie stačí ťuknúť na plynový pedál. S predajom Nissanu Leaf v Európe sa začne v januári budúceho roka. Bližšie si ho môžeme pozrieť už o pár dní na autosalóne vo Frankfurte.