Autosuv.sk

Ostatné

Nissan ponúkne výmenu batérií majiteľom elektromobilov, zatiaľ len v Japonsku

Výmena batérie zatiaľ nie je lacná záležitosť. Nissan ponúkne zatiaľ za 2 280 eur renovovanú batériu s kapacitou 24 kWh. V krátkom čase ponúkne na výmenu aj nové batérie s vyššou kapacitou.
Nissan ponúkne výmenu batérií majiteľom elektromobilov, zatiaľ len v Japonsku

Výmena batérie zatiaľ nie je lacná záležitosť. Nissan ponúkne zatiaľ za 2 280 eur renovovanú batériu s kapacitou 24 kWh. V krátkom čase ponúkne na výmenu aj nové batérie s vyššou kapacitou.

Nissan patrí medzi popredných výrobcov elektromobilov. Model Leaf je stále historicky najpredávanejším elektromobilom na svete (300-tisíc predaných kusov), možno aj vďaka Tesle, ktorá stále nedokáže pokryť všetky objednávky od zákazníkov. S množstvom predaných elektromobilov a ich pomalým starnutím prichádzajú nové výzvy. Otázkou je, čo so starými batériami a ako elektromobilom predĺžiť život a zvýšiť ich cenu na trhu s ojazdenými autami. Nissan preto od mája príde s novým programom výmeny batérií. Zatiaľ bude dostupný len v Japonsku a výlučne pre model Leaf.

Nissan Leaf
Nissan

V prvej fáze ponúkne Nissan na výmenu zrenovovanú 24 kWh batériu za v prepočte približne 2 280 eur. Neskôr ponúkne pre Leaf aj nové batérie s kapacitou 24 kWh za 4 940 eur, 30 kWh za 6 080 eur a 40 kWh za 6 236 eur. Svojou ponukou chce Nissan inšpirovať aj ďalších záujemcov ku kúpe elektromobilu. Ako problém sa zatiaľ môže javiť vysoká cena výmeny batérií. Veď cena viacročných áut často klesá na sumu niekoľkotisíc eur a nové batérie môžu byť teoreticky drahšie ako ojazdené auto. Ostáva len veriť, že ich cena časom klesne, ako to predpovedajú samotní výrobcovia. 

Nissan

Nissan už aj ohlásil, ako naloží so starými batériami. Svoje uplatnenie nájdu v japonskom meste Namie, kde budú súčasťou verejného osvetlenia, napájaného zo solárnych panelov. Pôjde o pilotný projekt, ktorým Nissan zároveň pomôže mestu, postihnutému zemetrasením a vlnou tsunami v roku 2011. Mestské osvetlenie bude fungovať bez pripojenia na štandardnú elektrickú sieť. Nepotrebuje žiadne káble ani elektrické zástrčky. Vystačí si len s batériami a solárnym panelom. Prototyp bol otestovaný a v priebehu roka by malo dôjsť k výstavbe osvetlenia. Na projekte sa podieľa aj spoločnosť 4R Energy Corporation.

Tagy

Pokračovať v čítaní