Batérie s pevným elektrolytom považujú viaceré automobilky za prelomové. Priniesť na trh ich chce Toyota, BMW, Volkswagen, a aj Nissan. Výhody batérií s pevným elektrolytom sú viaceré. Nové batérie budú ľahšie, menšie, budú mať vyššiu energetickú hustotu a čas nabíjania sa skráti o polovicu.
V súčasnosti automobilky riešia problémy okolo masovej výroby tohto nového typu batérie. Ďalší krok k sériovej výrobe urobil Nissan, ktorý dnes predstavil svoj prototyp výrobného závodu na výrobu batériových článkov s pevným elektrolytom.
Toto zariadenie v rámci výskumného centra Nissan v prefektúre Kanagawa je zamerané na ďalšiu podporu vývoja batérií s pevným elektrolytom. V rámci svojej dlhodobej vízie Nissan Ambition 2030 sa japonská automobilka zamerala na uvedenie elektromobilu s batériami s pevným elektrolytom, vyvinutým vo vlastnej réžii do fiškálneho roku 2028.
Vo fiškálnom roku 2024 plánuje spustiť pilotnú výrobnú linku na výrobu týchto batérií vo svojom závode v Yokohame. Nissan zároveň verí, že cena batérií s pevným elektrolytom môže do roku 2028 klesnúť na úroveň 75 dolárov za kWh a neskôr až na 65 dolárov za KWh.
Ide síce o novú technológiu, ktorej vývoj treba zaplatiť, ale lacnejšia by v porovnaní so súčasnými batériami mala byť výroba. Batérie s pevným elektrolytom totiž nemusí obsahovať drahé materiály.