Podujatie WRC sa po 19 rokoch vrátilo do Afriky. Najvyššia liga rely súťaže práve prebieha v Keni a minulosť tohto podujatia si pripomína aj značka Nissan, ktorá oslavuje 50. výročie víťaznej East Africa Rally. Do cieľa vtedy prišiel ako prvý Edgar Herrmann s navigátorom Hansom Schüllerom na Nissane 240Z. Pod kapotou pracoval šesťvalcový motor s výkonom 210 k, ktorý poháňal kolesá zadnej nápravy. V roku 2013 bol tento pretekársky model zreštaurovaný a dnes je súčasťou kolekcie automobilky.
Japonci si teraz tento úspech pripomínajú špeciálnou verziou modelu Juke, ktorý lakom a polepmi kopíruje víťazný model. Koncept existuje len na obrázkoch a je nepravdepodobné, že sa ho dočkáme čo i len vo forme prototypu. Na druhej strane Nissan v minulosti prekvapil verziou Juke-R. Limitovaná edícia prvej generácie crossoveru vtedy dostala turbom prepĺňaný V6 motor s výkonom 545 k z modelu GT-R.
V každom prípade rely verzia s veľkými kolesami vyzerá dobre. Zaujímavo je vyriešené miesto pre dve rezervné kolesá, ktoré trčia z kufra von. Nissan veľa nepovedal ani o pohone konceptu. Uspokojiť sa musíme s informáciou, že sa oň stará hybridná jednotka.