V článku sme sa pozreli, aký je rozdiel medzi vstavaným nočným videním priamo od automobiliek a ponúkanými lacnejšími aj drahšími riešeniami pre staršie autá.
V posledných rokoch sa z času na čas stretávame s testovacími autami, ktoré sú vybavené nočným videním. Pred rokmi sme sa museli posadiť do luxusného Mercedesu, alebo BMW. Dnes sa postupne táto technológia dostáva aj do lacnejších áut. Najnovšie sme ju vyskúšali v Peugeote 508, kde v rámci príplatkovej výbavy stojí 1 300 eur. Počas testu sme spoznávali jej výhody, na nezaplatenie je najmä počas daždivých nocí na zle osvetlených priechodoch pre chodcov a dokáže si poradiť aj s tmavo oblečenými chodcami bez reflexných prvkov. Okrem chodcov rozoznáva aj zvieratá, v prípade Peugeotu od veľkosti približne 50 cm. Z nášho pohľadu ide o mimoriadne užitočný systém.
Na trhu sa už niekoľko rokov objavujú aj systémy nočného videnia, ktoré možno dodatočne namontovať do starších áut. Produkty začínajú v cenách, počítajúcich sa v stovkách eur a šplhajú k niekoľkým tisícom. Lacné produkty môžu na prvý pohľad vyzerať veľmi lákavo. Majú jednoduchú inštaláciu, displej s kamerou stačí pripevniť na čelné okno, alebo palubnú dosku a pripojiť ho jednoducho napríklad do zapaľovača alebo OBD zásuvky. Výsledný obraz na promo záberoch vyzerá veľmi dobre, má vysoký kontrast, sýte farby a často na pomery takýchto produktov aj vysoké rozlíšenie.
Lacné produkty sa väčšinou spoliehajú na kamery, ktoré zosilňujú svetlo, a tým zlepšujú viditeľnosť. Nevýhodou je, že zosilňujú aj svetlá protiidúcich áut a v niektorých momentoch tak vo výsledku na obrazovke vidno okolie horšie ako voľným okom. Kvalita obrazu klesá aj so zhoršujúcimi sa podmienkami (napr. hmla). Lacné systémy väčšinou nemajú schopnosť rozoznávať chodcov a zvieratá.
Promo video nočného videnia Lanmodo v cenovej hladine 499 dolárov - 450,60 eur.
Drahšie produkty sa spoliehajú na termokamery, rovnako ako originálne vstavané nočné videnie od automobiliek. Niektoré z nich dokážu rozoznávať zvieratá a chodcov. Táto funkcia je veľmi dôležitá, pretože vodiča upozornia na chodca jeho grafickým zvýraznením (napríklad farebným obdĺžnikom), alebo dokonca akusticky upozornia na nebezpečnú situáciu (chodec na priechode pre chodcov).
Práve to je najväčšia výhoda, keď šofér nemusí pozerať na displej, ale sleduje cestu a periférne dostane informáciu o prekážke, ktorú v daných svetelných podmienkach voľným okom ešte nevidí. Montáž takýchto zariadení je väčšinou zložitejšia. Termokamera môže byť osadená do predného nárazníka. V takom prípade by mala disponovať vyhrievaním pre prípad zlého počasia.