Nová výkonná verzia Leonu sa stane sčasti elektrická. Výkon pravdepodobne trochu klesne, ale vďaka novému pohonu môže byť zážitok šialenstvom.
Hybridné pohony sú vo svete stále obľúbenejšie. Nielen preto, že zákazníci milujú matku zem, ale aj preto, že Európska únia pravidelne sprísňuje emisné normy vozidiel. V roku 2021 sa tak do predaja dostane nová Cupra Leon, ktorá bude mať pravdepodobne síce menej výkonu ako aktuálna generácia, no zato bude elektrická. My jej to nemáme za zlé, práve naopak. Od auta očakávame ešte viac.
Veľa ľudí hlása, že aktuálne prísne ekologické štandardy zabíjajú motorizmus. Musíme s pokorou uznať, že za dvanásťvalcami bude ľúto aj nám. Na druhej strane však vznikajú v rámci motorizmu stále nové a nové trendy. Ak sa teda odosobníme od predstavy, že auto musí byť nekompromisne poháňané výlučne vysokoobjemovým spaľovacím agragátom, dostaneme úplne iný výsledok. Aktuálna situácia naopak núti automobilky zamýšľať sa nad tým, ako ponúknuť rovnaký zažitok z jazdy novým spôsobom. Docieli tak to, že ľudia prestanú zmýšľať v zaužívaných šľapajách a ľudstvo sa posunie ďalej. Práve vďaka tomu máme dnes aj elektromobily, ktorých hlavnou výhodou je šialené zrýchlenie. A to presne očakávame od novej Cupry Leon.
Nová Cupra bude jedným zo šiestich elektrifikovaných vozidiel, ktoré automobilka v najbližšej dobe predstaví. Podobne ako pri modeli Cupra Ateca, aj Leon bude vystupovať pod samostatnou značkou a vlastným emblémom. Logo Seatu na ňom teda nenájdete. Postavené bude na báze ešte neexistujúcej generácie Leonu, ktorú predstaví automobilka v roku 2020. Tesne pred koncom roka 2020 potom predstavia superrýchlu verziu modelu v karosérií hatchback aj ST. Práve preto, že ešte nie je známy výzor ani jedného z modelov, obrázky v článku sú len ilustračné.
Podľa portálu Auto Express, ktorý sa odkazuje na vyjadrenia generálneho riaditeľa Seatu, Lucu de Mea, bude mať plug-in hbyridná Cupra Leon výkon približne okolo 180 kW. Ide o rovnakú konfiguráciu, akú automobilka predviedla minulý mesiac v Ženeve v rámci štúdie Cupra Formentor. Šéf divízie Cupra však celú siruáciu zahmlil a naznačil, že pri Leone motor možno ešte trochu vyladia. Aktuálna verzia športového Leonu zrýchli na stovku za 5,7 sekundy a poskytuje výkon 224 kW z dvojlitrového benzínového motora TFSI. Výkon novej generácie teda zatiaľ odkazuje na nižšie čísla. V prípade, že sa potvrdí vyladenie riadiacej jednotky, hranica výkonu ešte môže vzrásť. Utrpí ale dojazd na batériu. Ten je v Cupre Formentor 50 kilometrov.