Autosuv.sk

Ostatné

Nová Cupra Leon kryje vysoký výkon za nenápadný vzhľad

Cupra pri predstavení Leonu ukázala hatchback aj kombi. Ostrý Leon sa spoľahne na pomerne širokú ponuku motorov, s ktorými má potenciál osloviť viac záujemcov.
Nová Cupra Leon kryje vysoký výkon za nenápadný vzhľad

Cupra pri predstavení Leonu ukázala hatchback aj kombi. Ostrý Leon sa spoľahne na pomerne širokú ponuku motorov, s ktorými má potenciál osloviť viac záujemcov.

Športová značka Cupra predstavila svoj najdôležitejší model Leon. Nová vlajková loď ponúkne na pomery športového auta širokú paletu motorov. Naftovej verzie, o ktorej sa špekulovalo pred predstavením, sme sa síce nedočkali (do športového auta sa aj tak nehodí), ale plug in hybridná pohonná jednotka sa pod kapotu ostrého Leona dostala. Srdcom hybridného ústrojenstva je benzínový motor 1,4 TSI, ktorému pomáha elektromotor s výkonom 85 kW. Celkový výkon dosiahne v tomto prípade hodnotu 180 kW, maximálny krútiaci moment je 400 Nm. V čisto elektrickom režime prejde 60 km. Rovnakým hybridným pohonom disponuje Škoda Octavia. Výkon 180 kW dosahuje aj benzínový motor 2,0 TSI, s krútiacim momentom 370 Nm však mierne zaostáva. Tieto parametre sú na pomery Cupry pomerne slabé. Cieľom slabších a dostupnejších motorizácií je zrejme osloviť širšiu vrstvu zákazníkov.

Cupra Leon (14 obrázkov v galérii)

Silnejšia verzia Cupry Leon s rovnakým motorom dosahuje výkon 221 kW (300 k) a krútiaci moment 400 Nm. To však nie je úplný vrchol. Motor 2,0 TSI totiž Cupra vyladila aj na mierne vyšší výkon 228 kW, maximálny krútiaci moment 400 Nm ostal zachovaný. Najsilnejšia motorizácia je určená výlučne pre verziu kombi. Vynikať nad ostatnými motorizáciami bude aj pohonom všetkých kolies. Slabšie verzie sa spoľahnú na pohon prednej nápravy a elektronický diferenciál s obmedzenou svornosťou. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne najsilnejšia Cupra Leon za 4,8 s a dosiahne elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Všetky motorizácie sú spojené s dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Cupra Leon kombi

Cupra Leon sa od Seatu Leon zvonku odlišuje ostrejším vzhľadom, napriek tomu je na prvý pohľad nenápadným, civilizovaným a nie vyslovene pretekárskym autom. Hlavný rozdiel v porovnaní so Seatom môžeme vidieť na dizajne prednej masky, ďalším poznávacím znakom sú kolesá, spoza ktorých presvitajú výkonné brzdy Brembo. Cupra je v porovnaní so Seatom položená bližšie k asfaltu. Predná náprava je znížená o 25 mm, zadná o 20 mm. Výsledkom je nižšie ťažisko a lepšie jazdné vlastnosti.

Vo vnútri si športový Leon rovnako zachováva pomerne konzervatívny vzhľad. Nič na tom nemenia ani športové sedadlá, hliníkom ozdobené pedále a doplnky medenej farby. Poriadny záprah koní pod kapotou prezrádzajú akurát dve tlačidlá na volante. Jedno slúži na štartovanie auta a druhé na aktivovanie najostrejšieho režimu jazdy s príznačným názvom Cupra.

Tagy

Pokračovať v čítaní