Moderné autá už dávno nie sú len o mechanických častiach. Elektronika a výmena informácií medzi autom a infraštruktúrou, či medzi autami navzájom sa stáva dôležitou súčasťou vozidla. Autá sa budú v budúcnosti spoliehať na zdieľané na informácie o situáciách na ceste.
Tieto nové systémy musia fungovať bezchybne, a preto už dnes automobilky kladú dôraz na ich testovanie. Jaguar Land Rover preto prišiel s laboratóriom EMC (skratka pre elektromagnetickú kompatibilitu).
Prvým vozidlom, ktoré prešlo testovaním v tomto laboratóriu bol nový Range Rover Sport. EMC funguje tak, že obmedzuje neúmyselné generovanie, šírenie a príjem elektromagnetickej energie, aby sa znížilo riziko nežiaducich účinkov, ako je elektromagnetické rušenie.
Testovacie laboratórium pozostáva z dvoch anechoických (bezodrazových) komôr. V anechoických komorách je absolútne ticho. V prvej sa testuje vozidlo pri rôznych rýchlostiach na posúdenie výkonu jednotlivých komponentov, ako sú batérie alebo elektromotory.
V druhej testujú inžinieri automobilky Bluetooth, GPS, WiFi, 4G, 5G, adaptívny tempomat, či bezdrôtové nabíjanie. "Význam testovania našich vozidiel na elektromagnetickú kompatibilitu nemožno podceňovať. Otvorenie tohto nového testovacieho zariadenia je dôležitým krokom vpred pre biznis a bude hrať kľúčovú úlohu pri poskytovaní kvality, zákonnosti a spokojnosti zákazníkov," povedal Peter Phillips, hlavný manažér pre elektromagnetiku a dodržiavanie predpisov v Jaguar Land Rover.
Hlavnou úlohou laboratória elektromagnetickej kompatibility (EMC) v Gaydone vo Veľkej Británii je, aby budúce vozidlá spĺňali súčasnú a budúcu legislatívu a normy kvality pre konektivitu a elektroniku. Význam takéhoto testovania narastá s elektrifikáciou a čoraz väčšou konektivitou vozidiel.