Nová elektrická Dacia Spring dostala vzhľad, ktorým zapadne medzi ostatné modely značky. Ničím zásadným nevytŕča zvonku ani zvnútra. Pohľad na použité materiály a sedadlá neukazuje žiadny zbytočný luxus, a aj elektrická Dacia dáva už teraz tušiť nižšiu cenu. Ukazuje sa to aj pri pohľade na motorizáciu a batériu. Elektrická Dacia sa spoľahne na elektromotor s výkonom 33 kW a s krútiacim momentom 125 Nm. Elektrický Spring bol od začiatku navrhnutý ako mestské auto. Aj preto má batéria kapacitu 26,8 kWh a dojazd je tak len 225 km. Pri jazde výlučne v meste by mal stúpnuť na 295 km. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 125 km/h. Stlačením tlačidla ECO možno dojazd predĺžiť o 10 %. Výkon sa v tomto prípade obmedzí na 23 kW a maximálna rýchlosť na 100 km/h.
Dacia
Mestské zameranie vozidla vidno aj na rozmeroch. S dĺžkou 373 cm je o 35 cm kratšie v porovnaní s malým Sanderom. Kufor pritom ponúka vzhľadom na rozmery relatívne slušný objem 300 l, po sklopení sedadiel až 600 l. Ďalší batožinový priestor s objemom 23 l môžeme nájsť vpredu.
Dacia sľubuje najnižšiu celkovú cenu vlastníctva (súčet kúpnej ceny a prevádzkových nákladov) v porovnaní s akýmkoľvek vozidlom na európskom trhu. K dispozícii bude aj verzia určená pre "car-sharing", ale aj predĺžená nákladná verzia s priestorom pre náklad 800 l.
Sesterská automobilka Renault predstavila v rámci toho istého podujatia eletrický koncept Megane eVision. Viac o ňom sa dočítate TU!