Dosluhujúca súčasná generácia je popri svojich koncernových súrodencoch chudobným príbuzným. Postavená je na staršej platforme a podľa pôvodných plánov to tak malo zostať do roku 2022. Nová generácia Fabie však príde skôr, aj kvôli zjednodušeniu výroby. Z výrobných liniek tak už nebudú schádzať súčasne staršie typy vozidiel spolu s novšími. Nová Fabia bude predstavená už v prvej polovici budúceho roku. České auto sa tak stane dôstojným súperom pre koncernových súrodencov Audi A1 Sportback, Seat Ibiza a Volkswagen Polo. Posun môžeme očakávať v dizajne exteriéru - hlavným zdrojom inšpirácie mala byť Škoda Kamiq. Výraznejšie sa však zmení vo vnútri. Očakávať môžeme väčšie moderné displeje, digitálny prístrojový panel a najnovšiu verziu infotainmentu.
Podľa portálu Autocar, odvolávajúceho sa na nemenované zdroje z automobilky, však Fabia nedostane nové elektrifikované motory, dokonca ani len mild hybridné. Dôvodom je tlak na cenu vozidla. Minimálne základné verzie Fabie majú zostať lacnejšie a nepodliehať trendu zdražovania z dôvodu elektrifikácie a nových technológií. Na druhej strane v budúcnosti nie je vylúčený postupný prechod Fabie k elektrifikovaným pohonom, podmienkou je však zníženie jeho ceny. Pod kapotu sa nedostanú ani naftové motory, čo nie je prekvapením vzhľadom na ich absenciu v dosluhujúcej generácii. Ponuku budú tvoriť výlučne benzínové motory - malé prepĺňané trojvalec, silnejšie štvorvalce, ale aj lacnejšie atmosférické trojvalce. V pláne nie je ani ostrejšia RS verzia.