Autosuv.sk

Ostatné

Nová Honda Civic Type R odhalená

Konštruktéri sa sústredili na zvýšenie prítlaku a vylepšenie motora.
Nová Honda Civic Type R odhalená

Honda odhaľuje novú generáciu Civicu Type R v čase osláv jeho 25. výročia a zároveň v čase osláv 50. výročia modelu Civic. Nový Civic Type R už stanovuje nové referenčné hodnoty a nedávno na okruhu Suzuka v Japonsku prekonal rekord okruhu pre vozidlá s pohonom predných kolies.

"S úplne novým modelom Civic Type R inžinieri Hondy opäť splnili náš cieľ vytvoriť ten najobohacujúcejší zážitok z jazdy v segmente výkonných hatchbackov," hovorí Tom Gardner, hlavný viceprezident spoločnosti Honda Motor Europe. "Vďaka výnimočnému pokroku a aplikovaniu technológií získaných z motoristického športu sme prekonali možnosti dokonca aj odľahčenej verzie predchádzajúceho modelu. Práve vďaka tejto oddanosti špičkovému výkonu už 25 rokov je model Civic Type R tak populárny medzi vodičmi."

Nový Type R je nižší a širší, s blatníkmi, ktoré sa tiahnu nad ľahkými 19-palcovými matnými čiernymi zliatinovými kolesami, obutými do špeciálnych pneumatík Michelin Pilot Sport 4S. Veľká spodná mriežka predného nárazníka maximalizuje prúdenie vzduchu k motoru a unisono spolupracuje s novou subtílnou kapotou, ktorá je teraz vybavená vetracím otvorom.

Prítlak

Konštruktéri sa sústredili aj na zvýšenie prítlaku a prispôsobili tomu spojlery bočných prahov za prednými kolesami a nový väčší zadný difúzor, ktorý je integrovaný priamo do podlahy. Dramatický nový dizajn "plávajúceho" spojlera ďalej prispieva k vytváraniu prítlaku, bol naklonený dozadu, aby sa eliminoval odpor vzduchu. Zadné krídlo, podporené novými hliníkovými odlievanými držiakmi, je posadené nižšie, ale je širšie ako pri predchádzajúcom modeli.

V ponuke výberu povrchovej úpravy je historická biela Championship White, ktorú uctievajú nadšenci modelu Honda Type R, ďalej štandardne farby Rallye Red, Racing Blue Pearl, Crystal Black a Sonic Grey.

Interiér

Kokpit sa snažila Honda navrhnúť tak, aby podporoval intenzívne jazdné zážitky: vodič sedí nižšie ako predtým, podľa japonského výrobcu má lepší výhľad ponad prednú kapotu, slepé uhly sú minimalizované a zrkadliace prvky zredukované.

Ľahké predné športové sedadlá s čalúnením so semišovým efektom ponúkajú oporu na držanie tela vodiča, čo zabezpečuje pohodlie a manévrovateľnosť na trati a počas dlhých jázd. Vodiči môžu plynule prepínať medzi šiestimi predvolenými nastaveniami výkonu, pričom si môžu vybrať rôzne režimy motora, riadenia, odpruženia a zvuku motora. Okrem režimov Comfort, Sport a +R bol zavedený nový režim "Individual Model", ktorý umožňuje prispôsobenie zážitku z jazdy.

Výkon

Nový model stavia na základe svojho predchodcu, teda na motore 17YM Type-R. Samozrejme, prešiel viacerými vylepšeniami - prepracované bolo turbodúchadlo, ktoré teraz obsahuje kompaktný kryt na zlepšenie celkovej účinnosti jednotky. Samotná turbína má optimalizovaný počet lopatiek aj tvar, čo zvyšuje výkon a zlepšuje prúdenie vzduchu cez turbo. Výsledkom je najsilnejší preplňovaný motor VTEC v modeli Type R.

Vylepšený je aj vysoko účinný výfukový systém s cieľom zlepšiť pomer výkonu a hmotnosti, krútiaci moment a maximálnu rýchlosť predchádzajúcej generácie Type R. Nový dizajn trojitého výfuku má zlepšiť zvuk a ešte viac posilniť spojenie vodiča s autom.

Optimalizovaná verzia šesťstupňovej manuálnej prevodovky získala tuhý mechanizmus radenia a usporiadané radiace kulisy na bezpečné a veľmi presné radenie. Radenie uľahčuje systém prispôsobovania otáčok s automatickým medziplynom.

Vylepšený brzdový systém Brembo zachováva dvojdielne kotúče z predchádzajúcej generácie pre lepší pocit a dlhú životnosť. Nové auto sa vyznačuje vylepšenou reguláciou teploty a vzduchovým chladením prostredníctvom modernizovaného chladiča.

V tejto chvíli stále nepoznáme parametre motora a zrejme sa ich dozvieme v priebehu tohto roka. Prvé modely sa na európske cesty dostanú začiatkom roka 2023.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní