Insight sa nedostane na európske trhy. Hybridná pohonná jednotka si však cestu na starý kontinent pravdepodobne nájde.
Honda v predstihu ukázala svoju hviezdu autosalónu v New Yorku. Model Insight sa veľkostne zaradí nad Civic, s ktorým zdieľa spoločnú platformu. Na druhej strane dostane množstvo vylepšení a kvalita jazdy má posunúť Insight na vyššiu úroveň smerom k prémiovému segmentu. Insight je poháňaný novou generáciou hybridnej jednotky. Spaľovaciemu motoru s objemom 1,5 l pomáha elektromotor. Systémový výkon dosiahne úroveň 115 kW a na papieri vyzerá dobre spotreba 5,1 l/100 km. Rovnaká pohonná jednotka nájde svoje využitie v Honde CR-V, ale teoreticky by mohla nájsť svoje uplatnenie aj v Civicu. Je to logické aj vzhľadom na použitie rovnakej platformy.
Elektromotor je pripojený priamo na hnanú nápravu a Insight vďaka nemu prejde na čisto elektrický pohon asi 1,6 km. Zaujímavosťou je, že Insight nepotrebuje automatickú prevodovku. Spaľovací motor sa prostredníctvom spojky zapojí do práce až vo vyšších rýchlostiach. Honda vo svojej tlačovej správe nespresnila, ako systém funguje v jednotlivých fázach a v akej rýchlosti začne spaľovací motor priamo poháňať kolesá. Podobne funguje napríklad Mitsubishi Outlander PHEV. Nejde o totožné systémy, keďže Mitsubishi sa dá nabíjať aj z elektrickej siete. Obe autá však nepotrebujú automatickú prevodovku. V Mitsubishi tak isto počas nízkych rýchlostí poháňa kolesá elektromotor. Spaľovací motor slúži v nízkych rýchlostiach na výrobu elektrickej energie v prípade jej nedostatku. Na diaľniciach potom pomáha priamo pohonom kolies.
Nový Insight je odpoveďou Hondy na hybridnú Toyotu Prius. V porovnaní s Toyotou ponúka Insight minimálne z pohľadu japonskej automobilky "štandardné" tvary. Prius je skôr známy pre svoj extravagantný vzhľad. Honda Insight je určená primárne pre americký trh a na európske cesty sa pravdepodobne nedostane. To však už nemôžeme tvrdiť o jej technike.