Emotívný hatchback a elegantný sedan, tak sa dá opísať nová Mazda3 po zhliadnutí prvých fotiek. Zásadnou novinkou bude revolučný motor Skyactiv-X.
O novej Mazde3 sme informovali už viackrát, hlavne kvôli jej vzhľadu, ktorý predznamenával vydarený koncept Kai. Japonci sa pri návrhu dizajnu od pôvodného plánu našťastie neodklonili. Výsledkom je emotívny hatchback. Novinka prebrala minimalistický dizajn konceptu s minimom hrán, do popredia tak vystupuje hra svetla a jeho odrazu zo zaoblenej karosérie. Elegantný sedan zas prebral prvky konceptu Vision Coupe. Dizajnéri zabudli na všetky obmedzenia, sedan natiahli do dĺžky a konštruktéri museli prekonať viacero technických problémov, aby udržali kapotu a kufor čo najnižšie.
Vo vnútri sa Mazda tiež riadila pravidlom, menej je viac. Na palubnej doske preto nájdeme veľké ucelené plochy. Nenarúšajú ich tlačidlá a ani výduchy klimatizácie, ktoré sú zapracované do spodnej časti. Na palubnej doske tak ostalo miesto pre displej a panel s ovládaním klimatizácie. Všetko ostatné obslúži vodič vďaka multifunkčnému volantu a otočnému ovládaču na stredovom tuneli. Podľa prvých fotiek si Mazda stále zachovala tradičné analógové ukazovatele rýchlosti a otáčok.
Japonci stále k spokojnosti neodpovedali na otázku, týkajúcu sa motorov. Zatiaľ vieme, že pod kapotu sa dostanú benzínové jednotky s objemom 1,5 l, 2,0 l a 2,5 l ako aj naftový motor s objemom 1.8 l. Presné špecifikácie a nasadenie motorov na jednotlivé trhy však nepoznáme. Novinkou bude motor s označením Skyactiv-X, spojený s novým M Hybrid systémom. Čo si presne pod týmto označením máme predstaviť, nie je jasné. Špekulovať môžeme o mild hybridnom systéme. V každom prípade motor Skyactiv-X bude prvým sériovým motorom, využívajúcim sviečkou kontrolované vznetové zapaľovanie. Motor sa bude v určitých fázach správať ako diesel so vznetovým spaľovaním, v iných ako benzín so zážihovým spaľovaním. Viac o revolučnom benzínovom motore a jeho výhodách sa dozviete v nasledujúcom článku - KLIKNITE SEM!
Mazda3 hatchback a sedan (25 obrázkov v galérii)
Minimálne na základe prvých informácií z kuchyne japonskej automobilky sa zdá, že nová Mazda3 bude nielen o estetickom zážitku, ale aj o jazdných vlastnostiach. Novinka má zrýchľovať, brzdiť a zatáčať spôsobom, ktorý je "prirodzený a intuitívny ako v prípade nástroja, používaného mnoho rokov". Za dobrými jazdnými vlastnosťami sa má skrývať systém G-Vectoring Control Plus v spojení s vylepšeným pohonom všetkých kolies i-Activ. Chýbať nebudú ani asistenčné systémy. Medzi nimi aj systém, sledujúci únavu vodiča. Informácie o stave vodiča bude získavať z infračervenej kamery. Novú Mazdu3 môžeme stretnúť na cestách od prvého štvrťroka 2019. Najskôr však na severoamerickom trhu a postupne sa ako globálny model rozšíri aj na množstvo ďalších trhov vrátane Európy.