S využitím modulárnej platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen vyrástla nová Škoda Fabia v porovnaní s predchádzajúcou generáciou vo všetkých smeroch. Okrem iného sa to prejaví nárastom objemu batožinového priestoru o ďalších 50 litrov. Vďaka pevnejšej tuhosti karosérie umožňuje platforma MQB-A0 tiež vylepšenia v oblasti pasívnej bezpečnosti. Chýbať nebude ani široká škála moderných asistenčných systémov, ktoré boli doteraz dostupné len pre vozidlá vyššej triedy.
Štvrtá generácia Fabie sa spoľahne na najmodernejšie koncernové benzínové motory. Všetky dostupné pohonné jednotky pochádzajú z generácie Evo. Na výber bude manuálna alebo automatická 7-stupňová prevodovka. Z tlačovej správy sa zdá, že v ponuke budú chýbať elektrifikované motory. Už dávnejšie sme informovali, že Škoda ich v prípade Fabie minimálne na začiatku schválne vynechá. Dôvodom je tlak na cenu vozidla.