Pozrite si prvé fotografie nového modelu značky Škoda. Článok sme aktualizovali textom s novými informáciami, zahŕňajúcimi použité motory a rozmery vozidla.
Škoda Scala je prvým modelom značky, postavenom na platforme MQB A0. Pre väčšinu asi nič nehovoriaca informácia, ale zasväteným niečo prezrádza o veľkosti auta. Na tejto platforme sú totiž stavané skôr menšie autá ako Volkswagen Polo, Seat Ibiza a v budúcnosti bude využitá v ďalšej generácii Škody Fabia. Scala však súčasnú Fabiu prerastá do každej strany, najväčší rozdiel bude v dĺžke vozidla. Scala je ešte o 10,5 cm dlhšia v porovnaní s kombi verziou Fabie. Na Octaviu však už výraznejšie stráca. Neplatí to pri porovnaní rázvoru náprav, v ktorom Scala za Octaviou nezaostáva ani o 4 cm. V praxi by to malo priniesť veľmi slušný vnútorný priestor.
Česká automobilka vo svojej tlačovej správe porovnáva vybrané rozmery vnútorného priestoru, v ktorých Scala útočí na Octaviu. Vzadu ponúka rovnaký priestor pre kolená a v priestore pre hlavu dokonca jemne prekonáva Octaviu s hodnotou 982 mm. V šírke v oblasti lakťov však Scala stráca až 24 mm. Z tohto nám vyplýva jednoznačný obraz o aute. Vonkajšie rozmery Scaly sú stlačené smerom k Fabii, ale vnútorným priestorom útočí na Octaviu. Tvar karosérie (hlavne strechy) navyše zlepšuje priestor pre pasažierov vzadu. Pohodlie pasažierov si však vypýtalo určité ústupky vzadu a s objemom kufra 467 l sa nový model zaraďuje medzi Fabiu (330 l) a Fabiu kombi (530 l).Sklopením sedadiel však vznikne veľmi slušná úložná plocha, na ktorú zmestíte 1 410 l vzduchu.
Zatiaľ, čo o tvare karosérie už máme akú tak predstavu, vonkajší dizajn, inšpirovaný štúdiou Vision RS, ešte ostáva dobre ukrytý pod maskovaním. Jedinou istou informáciou je dostupnosť (za príplatok) full LED svetiel vzadu aj vpredu. Rovnako za príplatok dostane Scala aj digitálny prístrojový panel s rozmerom 10,25-palca. O niečo menší (9,2-palca) je displej multimediálneho systému. Zameranie na moderné technológie dokazuje aj sériovo montovaná eSIM karta. Vďaka nej má Scala prístup k vysokorýchlostnému pripojeniu LTE a na diaľku možno napríklad aktualizovať navigáciu. Prostredníctvom mobilného telefónu môžno Škodu Scala na diaľku zamknúť a odomknúť.
V ponuke motorov sme žiadne prekvapenia neočakávali, a to sa aj naplnilo. Základ tvorí benzínový trojvalec 1,0 TSI s výkonom 70 kW a päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Silnejšia verzia toho istého motora s výkonom 85 kW je spojená so 6-stupňovou prevodovkou, prípadne za príplatok so 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Vrcholnou motorizáciou sa stane štvorvalcový motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW s rovnakou ponukou prevodoviek. Všetky benzínové motory sú vybavené filtrom pevných častíc. Neskôr sa dočkáme aj verzie 1,0 G-TEC na zemný plyn.
Český výrobca nezavrhol ani naftu, a preto ponúkne aj naftový štvorvalec 1,6 TDI s výkonom 85 kW (k dispozícii s manuálnou aj dvojspojkovou prevodovkou). Vynikať oproti ostatným motorizáciám bude najmä krútiacim momentom 250 Nm. Okrem filtra pevných častíc si záujemcovia o diesel budú musieť zvyknúť aj na pravidelné dolievanie močoviny AdBlue. O bezpečnosť posádky sa v prípade nehody postará príplatkový systém Crew Protect Asist. V prípade hroziacej nehody automaticky v predstihu zavrie bočné okná a napne bezpečnostné pásy. Scala dostane aj nový kompaktný kolenný airbag pod volantom. Oficiálne predstavenie Škody Scala sa uskutoční začiatkom decembra.