Elektrická energia, získaná z pneumatík počas jazdy, môže poslúžiť ako zdroj energie pre rôzne senzory na kolesách.
Japonská gumárenská spoločnosť Sumitomo Rubber Industries asi nie je na Slovensku až tak dobre známa. Pri nákupe pneumatík sa skôr stretávame s výrobkami dcérskej spoločnosti Falken. Nič to však nemení na fakte, že Sumitomo Rubber Industries patrí medzi popredných svetových výrobcov. Pri vývoji pneumatík sa zameriava aj na ďalšie súvisiace technológie. V spolupráci s univerzitou Kansai, pod vedením Profesora Hiroshi Taniho, vyvinula pneumatiku, ktorá dokáže pri odvaľovaní vyrábať elektrickú energiu. Samozrejme, nejde v tomto prípade o také množstvo energie, ktoré by slúžilo na predĺženie dojazdu elektromobilu. Malé množstvo získanej energie však môže poslúžiť ako zdroj pre rôzne senzory, napríklad pre senzor tlaku v pneumatike. Odbúra sa tak nutnosť využitia dodatočných batérií pri priamom monitorovaní tlaku v pneumatike.
Srdcom systému je zariadenie "Energy Harvester" (zberač energie), pripevnené na vnútornej strane pneumatiky. Počas jazdy využíva statickú energiu, vznikajúcu pri trení, keď sa pneumatika pri styku s povrchom deformuje. Energy Harvester pozostáva z gumového obalu, vo vnútri ktorého sú dve elektródy, potiahnuté tenkým filmom (vrstvou) s opačným nábojom (pozri obrázok).