Získať päť hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP je čoraz ťažšie. Nové prísnejšie testy pre rok 2020 boli prvýkrát oficiálne použité až teraz na Toyote Yaris. Ide o prvé zverejnenie výsledkov tohtoročných testov. Dôvodom, prečo boli testy doteraz pozastavené, je koronavírus. Novinkou v rámci testovania je nový test čelného nárazu s čiastočným prekrytím. Po novom vozidlo narazí v rýchlosti 50 km/h do deformovateľnej bariéry, ktorá sa pohybuje opačným smerom tiež rýchlosťou 50 km/h. Ďalšou dôležitou novinkou je zisťovanie zranení pri bočnom náraze nielen pre posádku na strane nárazu. K mnohým zraneniam totiž počas bočného nárazu dochádza aj pri kontakte spolujazdca so šoférom. Toyota Yaris si v tejto situácii pomohla centrálnym airbagom, ktorý sa v reakcii na nový test stáva štandardom.
Euro NCAP
Aj v rámci asistenčných systémov vidno napredovanie v technológiách. Malý Yaris s najnovšou generáciou asistenčných systémov Toyota Safety Sense dokáže zastaviť a predísť nehode s protiidúcim vozidlom pri odbočovaní. Výsledkom pre Yaris je maximálny počet päť hviezdičiek v nárazových testoch. Slušné skóre 86% získala za ochranu dospelých, 81 % za ochranu detí, 78 % za ochranu chodcov a cyklistov a 85 % za asistenčné systémy. S takýmito výsledkami by sa v minulom roku zaradila medzi bezpečné autá, aj keď na najlepšie by v tomto ohľade strácala. Porovnávať to však s minulým rokom nemôžeme, lebo tohtoročné testy sú prísnejšie. Až čas ukáže, ako vysoko sa Yaris v hodnotení bezpečnosti zaradí. Zrejme to bude vysoko, aspoň to naznačuje gratulácia za Top výsledok zo strany Michiela van Ratingena, generálneho sekretára Euro NCAP.