Nový Yaris sa pri pohľade spredu príliš nelíši od predchodcu. Najľahšie ho spoznáte pri pohľade na zadnú časť. Toyota kládla dôraz na bezpečnosť. Okrem pokročilých asistenčných systémov dostane aj stredový airbag.
O skúsenostiach Toyoty s hybridnou technológiou snáď netreba ani hovoriť. Nie je žiadnym prekvapením, že sa hybridný pohon dostane aj do štvrtej generácie modelu Yaris. Základným kameňom pohonu sa stane trojvalec s objemom 1,5 l, odvodený od väčších štvorvalcov s objemom 2,0 a 2,5 l, ktoré Toyota využíva v modeloch Corolla, RAV4 a Camry. Výsledkom rady vylepšení je vysoký krútiaci moment v nízkych otáčkach a 40 % tepelná účinnosť, vyššia ako v prípade typických naftových motorov. V praxi to podľa Toyoty prinieslo zníženie emisií CO2 o 20 % pri súčasnom zvýšení maximálneho výkonu o 15 %. Konkrétne parametre zatiaľ Toyota nezverejnila a nový Yaris predstavuje na fotkách. Potvrdila však aj nasadenie benzínových trojvalcov s objemom 1,5 resp. 1,0 l na vybraných trhoch.
Toyota chce spraviť z nového Yarisu najbezpečnejšie auto kompaktných rozmerov na svete. Pomohla si k tomu vylepšeniami v oblasti aktívnej aj pasívnej bezpečnosti. Všetko s cieľom splniť prísnejšie kritéria v nárazových testoch pre rok 2020. Novinkou je centrálny airbag s cieľom lepšie ochrániť posádku pri bočnom náraze. Do základnej výbavy sa dostanú pokročilé asistenčné systémy, vrátane adaptívneho tempomatu, schopného fungovať v celom rozsahu rýchlostí.
Toyota Yaris 2020 (18 obrázkov v galérii)
Z pohľadu dizajnu sa predná časť Yarisu s nástupom novej generácie príliš nezmenila. Všetko je o detailoch (svetlá, trochu iný tvar prednej masky), ale celok pôsobí vo výsledku dosť podobne. Pri pohľade zboku pôsobí nový Yaris o trochu svalnatejšie vďaka masívnejším blatníkom a prelisom. Spodná hrana zadného okna stúpa v zadnej časti strmo hore. Zozadu budú tretia a štvrtá generácia najľahšie rozpoznateľné. Poznávacím znakom sa stanú nové svetlá, prepojené do jedného celku.
Interiér Yarisu vyzerá na prvý pohľad jednoducho. Dizajnéri sa držali známeho princípu "menej je viac". Pre vylepšenie dojmu dostane mestské auto ambientné podsvietenie. Hlavné časti palubnej dosky sú orientované na vodiča, aby sa mohol plne venovať dianiu na ceste. V tomto smere mu pomôže aj 10-palcový farebný head up displej.