V ponuke nebude chýbať benzínový dvanásťvalec, ale Audi najviac zaujalo technológiami - autonómnym riadením a aktívnym podvozkom.
Audi A8 je vlajková loď značky, práve preto sme mohli očakávať na jeho predstavení množstvo nových technológií a nielen kopírovanie toho, čo už poznáme. Nemecká automobilka nesklamala. Audi A8 neprinieslo len nové dizajnové smerovanie, ale množstvo najmodernejšej technológie a minimálne v tejto chvíli ho môžeme považovať za etalón v oblasti technológií.
Na prvý pohľad zaujme Audi prepojenými zadnými svetlami. Na svetlách si Nemci dali zvlášť záležať a pri priblížení privítajú šoféra svetelnými animáciami. Viac nás prekvapil interiér. Pre Audi typický volant s kruhovým stredom tu nenájdeme. Jeho tvar dizajnéri prispôsobili horizontálnym líniám palubnej dosky. Okrem klasického dotykového displeja v jej strede sa pod ním nachádza ďalšia dotyková plocha na ovládanie klimatizácie, vyzerá dobre, ale či bude aj praktická z pohľadu ovládateľnosti, je otázne. Audi však myslelo aj na to, chce vodičovi ovládanie prostredníctvom dotykových plôch a displeja uľahčiť. Po stlačení konkrétnej funkcie šofér dotyk počuje a aj cíti odozvu v prste.
O multimediálnom systéme a samoučiacej sa navigácii by sa dalo písať ďalej, ale štvrtá generácia modelu A8 priniesla dôležitejšie novinky. Svetovú premiéru má systém pilot-driving tretej generácie. Po stlačení tlačidla AI zvládne Audi autonómnu jazdu v dopravnej zápche do rýchlosti 60 km/h. Na tom by nebolo nič revolučné, ale Audi v tejto situácii dovolí šoférovi zložiť ruky z volantu a venovať sa iným aktivitám, napríklad sledovaniu zabudovanej televízie. Na prebratie kontroly vyzve auto vodiča až po dosiahnutí limitu. Novinka pri autonómnej jazde využíva množstvo senzorov, ale po prvýkrát našiel v sériovom aute využitie aj laserový skener. Kedy budeme na Slovensku jazdiť v Audi A8 autonómne aspoň v nízkych rýchlostiach, je otázne. Každá krajina musí pre povolenie takejto jazdy prijať legislatívne opatrenia, bez toho Audi pre danú krajinu systém neaktivuje. Samozrejmosťou je autonómne parkovanie. Vodič nemusí sedieť v aute a sleduje ho prostredníctvom aplikácie v mobilnom telefóne. Vidí pritom aj 360 stupňový pohľad z kamier auta.
Ďalšou kapitolou je podvozok a riadenie. Natáčanie všetkých kolies nie je novinkou, ale určite vítaným prvkom. Audi A8 je potom pri parkovaní obratné ako podstatne menšia A4 a hlavne získava na rýchlosti v zákrutách. Vyšším levelom je aktívny podvozok. Audi A8 dokáže aktívne zdvihnúť alebo znížiť každé koleso osobitne pomocou elektrických aktuátorov. Audi si od toho sľubuje prepojenie dvoch rôznych svetov: komfortného sedanu a dynamiky športového auta. Aktívny podvozok dokonca znižuje následky nehody. V prípade bočného nárazu sa vozidlo bleskurýchlo nadvihne, čím zníži potenciálne následky nehody pre pasažierov.
Ponuka motorov začne naftovým šesťvalcom 3,0 TDI (210 kW) a benzínovým šesťvalcom 3,0 TFSI (250 kW). Neskôr pribudnú osemvalcové pohonné jednotky 4,0 TDI (320 kW) a 4,0 TFSI (338 kW). Ak sa to niekomu nezdá dostatočné, tak môže siahnuť po benzínovom dvanásťvalci s objemom 6,0 l. V tomto prípade zatiaľ oficiálne nepoznáme výkon a ani ďalšie parametre. Všetkých päť motorov využije mild hybridnú technológiu. Samostatnou kapitolou je plug-in hybrid A8 L e-tron, kombinujúci elektromotor a benzínový šesťvalec 3,0 TFSI. S predajom sa začne v Nemecku koncom jesene a základná cena štartuje na hladine 90 600 eur, predľžená verzia A8 L na 94 100 eur.