Nová generácia Berlinga nesie pečať súčasného dizajnového smerovania značky. Do výbavy dostalo novú automatickú prevodovku, množstvo asistenčných systémov, ale konštruktéri nezabudli ani na praktické riešenia.
Citroen možno v poslednej dobe rozdeľuje verejnosť v pohľade na dizajn jeho áut. Pri návrhu dizajnu pre Citroen C4 Cactus bol odvážny. Následne svoje dizajnové smerovanie ešte jemne upratal pri príchode modelu C3 a odvtedy sa ho drží. Nemá ho problém využiť pri mestskom aute, crossoveri a evidentne ani pri vane. Naplno sa to ukazuje pri novom úžitkovom Berlingu. Úzke svetlá, prepojené s dvojitým šípom, znakom Citroenu, sú len jedným z typických čŕt značky. Prirátať k nim môžeme aj spodnú dvojicu svetiel, masku a ochranné airbumpy po bokoch karosérie. Berlingo dostane podľa očakávania aj dvojicu súrodencov s odlišným pohľadom na dizajn - Peugeot Partner a Opel Combo.
Tretia generácia Berlinga sa bude vyrábať v dvoch rôznych dĺžkach (4,4 a 4,75 m). Voliteľné bude aj vnútorné usporiadanie sedadiel a na výber tak bude päť aj sedemmiestne vyhotovenie. Nechýba ani možnosť sklopenia sedadiel vrátanie sedadla pasažiera, sediaceho vpredu. Nákladný priestor tak umožní prevoz predmetov dlhých 2,7 m, prípadne 3,05 m v dlhšej verzii. Berlingo sa podľa Citroenu stane aj lídrom s objemom kufra 775 l (kratšia verzia v päťmiestnom usporiadaní). Body za praktické riešenia si francúzska automobilka sľubuje aj od ponuky 28 odkladacích priestorov v aute, kde zmestíte až 186 l vzduchu.
O pohon sa postarajú tradičné naftové a benzínové motory koncernu PSA s výkonovým rozpätím od 75 k do 130 k. Okrem manuálnej prevodovky bude k dispozícii aj nová osemstupňová automatická prevodovka. Ani v dodávke sa už nevyhneme asistenčným systémom, keďže sú podmienkou pre úspech v nárazových testoch. Nemá zmysel ich vymenovávať. Citroen ich do Berlinga namontuje až 19. Vodičom, jazdiacim dlhé trasy, pomôže adaptívny tempomat. Ten pri vjazde do mesta a do zápchy dokáže úplne zastaviť vozidlo (platí pre automatickú prevodovku). Úžitková novinka z dielne Citroenu absolvuje svoju premiéru o pár týždňov v Ženeve.
Motory:
- Benzínové motory s objemom 1,2 l: PureTech 110S&S 6-stupňová manuálna prevodovka a PureTech 130 S&S osemstupňový automat
- Naftové motory s objemom 1,5 l: BlueHDi 75 S&S manuál, BlueHDi 100 manuál, BlueHDi 100 S&S manuál, BlueHDi 130 S&S 6-stupňový manuál alebo osemstupňový automat