Autosuv.sk

Ostatné

Nové BMW M3 a M4 sľubujú poriadnu zábavu na okruhu

Verzie M3 a M4 budú prvýkrát dostupné aj s vypínateľným pohonom všetkých kolies.
Nové BMW M3 a M4 sľubujú poriadnu zábavu na okruhu

Presne 35 rokov po prvom príchode modelu BMW M3 na scénu pripravuje BMW nové modely M3 a M4 Coupé. Vzhľad nových výkonných vozidiel sme spoznali už včera, dnes sme sa viac dozvedeli o technike. Na trh prídu v marci 2021. O ich pohon sa postará 6-valcový radový benzínový motor s technológiou M TwinPower Turbo. Jeho výkon 353 kW (480 k) smeruje na zadné kolesá prostredníctvom unikátnej manuálnej 6-stupňovej prevodovky. Manuálna prevodovka obsahuje aj Asistent radenia, ktorý pri podraďovaní a brzdení motorom pred zákrutami automaticky pridáva medziplyn.

Verzie M3 Competition Sedan a BMW M4 Competition Coupé produkujú výkon až 375 kW (510 k) a motor spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic so softvérom Drivelogic. Oba modely Competition budú približne od leta 2021 prvýkrát dostupné aj s pohonom všetkých kolies M xDrive. Záujemcovia si tak môžu vybrať spomedzi troch rôznych druhov sedanu alebo kupé. Systém pohonu všetkých kolies M xDrive posiela viac výkonu na zadné kolesá a spolupracuje s aktívnym M zadným diferenciálom Acitve M Differential. Vodič si môže vybrať medzi režimami 4WD alebo 4WD Sport, pričom druhý menovaný posiela na zadné kolesá väčšiu porciu krútiaceho momentu. Po vypnutí stabilizačného systému DSC sa ponuka rozšíri o režim 2WD.

BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé potrebujú na zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba 4,2 sekundy. Rýchlosť 200 km/h dosiahnu už za 13,7 sekundy. Každý z modelov s označením Competition dosiahne z pokoja rýchlosť 100 km/h za 3,9 sekundy a 200 km/h za iba 12,5 sekundy. Celé to ešte emocionálne zvukovo podfarbuje špecificky naladený výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami.

Na mieru upravený systém chladenia má zaručiť optimálne teplotné pracovné podmienky pre všetky súčasti pohonu za každých okolností. Teda počas každodenného jazdenia na krátke vzdialenosti v meste, ale aj pri naháňaní limitov výkonu na okruhu. V strede umiestnený chladiaci modul dopĺňajú dva oddelené vysoko teplotné chladiče v blatníkoch kolies. V modeloch Competition sa nachádza aj dodatočný chladič oleja a oddelený chladič oleja prevodovky.

BMW M4

Adaptívny M podvozok s elektronicky ovládanými tlmičmi a špeciálne upravená M kinematika a elastokinematika prednej a zadnej nápravy predstavujú štandardne dodávané prvky nových modelov BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé. Podvozok dopĺňa variabilný posilňovač riadenia M Servotronic a M verzia integrovaného brzdového systému, ktorý vodičovi poskytuje dva rôzne druhy reakcií na brzdový pedál a rôzne pocity z brzdenia. Štandardne dodávaný systém M Dynamic Mode otvára dvere k mimoriadne športovým jazdným zážitkom doplneným o možnosť kontrolovaných prejazdov zákrut šmykom. Súčasťou štandardnej výbavy sú aj špeciálne kované M disky kolies z ľahkých zliatin — s 18-palcovým priemerom vpredu a s 19 palcami vzadu.

BMW M3

Na požiadanie dodávaný systém M Drive Professional, ktorý sa prvý raz predstaví práve v týchto modeloch, prešiel úpravami zameranými na jazdu na okruhu. Obsahuje inovatívnu technológiu M Traction Control, ktorá vodičovi umožňuje individuálne 10-stupňové nastavovanie nového obmedzovania preklzovania kolies v rámci stabilizačného systému DSC. Ďalšími prvkami systému M Drive Professional sú M Drift Analyser, ktorý zaznamenáva a hodnotí jazdné štatistiky na základe dynamického prejazdu zákrut šmykom a M Lap Timer, ktorý dodáva časy na kolo a ďalšie informácie, zozbierané počas jazdy na okruhu.

Obrázky

Tagy

Pokračovať v čítaní