Prvé prototypy novej generácie BMW M5 mali zadný pohon. Neskôr si automobilka uvedomila, že pri výkonnom motore tadiaľ cesta nevedie.
BMW M5 nás pri predstavení trochu prekvapilo. Očakávali sme nový zábavný stroj s pohonom zadných kolies a namiesto neho prišla výkonom nadopovaná mašina s pohonom všetkých kolies. Ako pre Autocar vysvetlil Dirk Hacker, viceprezident divízie M, pôvodný plán bol iný. Zadný pohon a výkonný twin-turbo motor V8 s objemom 4,4 l už jednoducho nepasovali k sebe. Zadné kolesá si nedokázali efektívne poradiť s návalom výkonu a krútiaceho momentu. „(Zadný pohon) Bol prirodzenou historickou cestou, až kým sme si neuvedomili, že to bolo za limitmi pozdĺžneho zrýchlenia vozidla. Pohon všetkých kolies bol jedinou možnosťou,“ uviedol Hacker pre Autocar.
Zaujímavé je, že BMW sa od začiatku snažilo práve o využitie zadného pohonu a prvé prototypy nového BMW M5 mali k dispozícii len pohon zadných kolies. V ďalšej fáze vývoja však došlo k zmene a bavorská automobilka vzdala tento boj. Pohon oboch náprav by bol sklamaním pre fanúšikov driftovania a zábavy za volantom, ale v BMW na nich nezabudli. “Čarovným“ ovládačom možno presmerovať všetok krútiaci moment na zadné kolesá, a tak si užiť zábavu niekde na okruhu. Len pripomíname, že výkon vozidla je 441 kW a maximum krútiaceho momentu dosahuje až 750 Nm. Na dosiahnutie rýchlosti 100 km/h potrebuje BMW M5 3,4 s.