BMW stavilo v prípade tretej generácie "jednotky" na pohon prednej nápravy. Zabudnúť môžeme aj na šesťvalcový motor. Za označením M135i xDrive sa skrýva novo vyvinutý výkonný štvorvalec.
Po piatich rokoch vývoja sa tretia generácia BMW radu 1 stáva realitou. Bavorská automobilka už zverejnila fotografie maskovaného modelu počas testov na francúzskom okruhu Miramas. O vozidle ešte nevieme všetky podrobnosti, ale Nemci zverejnili niekoľko zásadných informácií. Plusom má byť výrazne väčší vnútorný priestor. Prejaviť sa to má najmä na zadných sedadlách. V priestore pre nohy si zadní pasažieri polepšia o 33 mm a v oblasti hlavy narástol priestor o 19 mm. Presne o 20 l na číslo 380 vzrástol aj objem kufra. Za zväčšeným priestorom v kabíne sa skrýva výrazná konštrukčná zmena, s ktorou sa fanúšikovia pohonu zadnej nápravy len ťažko zmieria. Nová generácia BMW radu 1 totiž primárne využije pohon prednej nápravy s priečne uloženým motorom. Nižší je vďaka tomu aj stredový tunel, čo tiež prispieva k vnútornému priestoru.
Napriek tejto zmene sľubuje BMW lepšiu ovládateľnosť. Nová generácia radu 1 má za to vďačiť odpruženiu, ale aj protipreklzovému systému ARB. Túto technológiu si jednotka požičala z modelu i3s. Ovládacia jednotka preklzu kolies je umiestnená priamo v riadiacej jednotke motora namiesto toho, aby bola súčasťou stabilizačného systému DSC. Výsledkom sú rýchlejšie reakcie. Informácie prúdia trikrát rýchlejšie a ovládacie pokyny od vodiča sa prenášajú desaťkrát rýchlejšie. V spolupráci so stabilizačným systémom sa ARB stará o výrazné potlačenie nedotáčavosti, čo je typický problém vozidiel s pohonom prednej nápravy.
BMW radu 1 (20 obrázkov v galérii)
Dobrou správou je, že v ponuke nebude chýbať ani inteligentný pohon všetkých kolies xDrive. Spoľahne sa naň aj športovo ladená verzia BMW M135i xDrive. Podľa označenia by sme ešte nedávno očakávali, že v tomto prípade bude pod kapotou pracovať výkonný benzínový šesťvalec. Na to však môžeme zabudnúť. Vrcholnú verziu ponuky M135i xDrive poháňa úplne novo vyvinutý štvorvalec. Výkon 225 kW z neho robí najvýkonnejší štvorvalcový motor v ponuke BMW. Nový agregát má zosilnený kľukový mechanizmus, nové piesty a ojnice, väčšie turbodúchadlo a upravené vstrekovače paliva. Ďalšie oficiálne informácie o novom modeli zverejní BMW neskôr.