Autosuv.sk

Ostatné

Nové BMW radu 3 dostane najvýkonnejší sériový štvorvalec v histórii BMW

Nemci zdôrazňujú v prípade BMW radu 3 najmä nový podvozok, športové vlastnosti auta a pokojné správanie pri dynamickej jazde.
Nové BMW radu 3 dostane najvýkonnejší sériový štvorvalec v histórii BMW

Nemci zdôrazňujú v prípade BMW radu 3 najmä nový podvozok, športové vlastnosti auta a pokojné správanie pri dynamickej jazde.

Bavorská automobilka ukázala fotografie maskovanej "Trojky". Nová generácia BMW radu 3 je na nich zachytená na Severnej slučke okruhu Nürburgring, kde absolvovala dynamické testy s cieľom naladiť jazdné vlastnosti auta. Okrem toho sme sa dozvedeli aj nové oficiálne informácie o vozidle. Odtučňovacia kúra znamená pre BMW mínus 55 kg v porovnaní s predchodcom pri súčasnom navýšení tuhosti vozidla. Ťažisko vozidla je o 10 mm nižšie a konštruktéri opäť dosiahli ideálne rozloženie hmotnosti na nápravy v pomere 50:50.

BMW radu 3 Nürburgring test
BMW

O motoroch sme sa zatiaľ veľa nedozvedeli. BMW prezradilo iba využitie prepracovaného štvorvalcového benzínového motora. Má ísť o najsilnejší štvorvalec v histórii značky, použitý v sériovom vozidle. Parametre zatiaľ nie sú známe, môžeme však očakávať o 5 % nižšiu spotrebu. V súlade s dnešným trendom dostane časticový filter, aby splnil prísnu emisnú normu Euro 6d-TEMP.

Kľúčovým prvkom odpruženia nového BMW radu 3 Sedan je nový systém tlmičov. Prvé tlmiče, zamerané na odskok, namontované do vozidla značky BMW, pracujú kontinuálne a progresívne v závislosti od práce pružiny. Nakláňanie karosérie má byť preto pri dynamickom prejazde zákrut potláčané veľmi jemne a precízne. Nové tlmiče zamerané na odskok budú súčasťou štandardnej výbavy a BMW ich použije aj v prípade podvozku M sports. Rozdiel medzi nastavením štandardného podvozku a podvozku M sports má byť výraznejší než kedykoľvek predtým. Športové pruženie je až o 20 % tuhšie.

BMW radu 3 na Nürburgringu (18 obrázkov v galérii)

Variabilné športové riadenie, variabilný posilňovač riadenia Servotronic, elektronicky ovládaný zadný diferenciál má spolu so špecifickým nastavením podvozka prispieť k pokojnému prejavu auta aj pri dynamickej jazde. Aktívny samosvorný diferenciál ponúkne pri športovej jazde oveľa vyššiu úroveň priečneho zrýchlenia ako aj nárast dynamického výkonu pri výjazde zo zákruty. Vo finále to vyzerá tak, že BMW zdôrazňuje najmä športové vlastnosti a my sa vôbec nehneváme. Na oficiálnu premiéru BMW radu si musíme pár týždňov počkať, zrejme sa tak stane na autosalóne v Paríži.

Tagy

Pokračovať v čítaní