Kto chce v týchto dňoch stretnúť nové BMW 4 Coupé aspoň v maskovanej podobe, mal by sa vybrať do okolia Mníchova, striehnuť sa oplatí v okolí vývojovéhjo a inovačného centra značky. Práve tu na okresných cestách absolvuje BMW záverečné testy, už predtým sa prototypy preháňali v testovacom centre v švédskom Arjeplogu, na polygóne vo francúzskom Miramas a na Severnej slučke okruhu Nürburgring. Tešiť sa vraj môžeme na poriadnu dávku dynamiky. Teraz nehovoríme o výkone motora, ale o zlepšeniach v aerodyamike a podvozku v porovnaní z BMW radu 3. Priaznivú aerodynamiku Sedanu sa podarilo vylepšiť o ďalších 0,015 bodu. Nové BMW radu 4 Coupé je o 57 milimetrov nižšie ako 4-dverová verzia. Spolu s tým sa spája zníženie ťažiska vozidla o 21 milimetrov. To, spolu s väčšími hodnotami odklonu predných kolies a o 23 milimetrov väčším rozchodom zadných kolies, vytvára výrazne väčší potenciál jazdnej dynamiky. Výsledkom majú byť obratné manévrovacie schopnosti a vysoké hodnoty priečneho zrýchlenia. Na fotke interiéru môžeme vidieť známy digitálny prístrojový panel. Obrazovka multimediálneho systému je zakrytá a pravdepodobne posunutá o niečo nižšie. Foto: BMW
Vývoj modelu BMW radu 4 Coupé sa vydal vlastnou cestou aj pri voľbe použitia techniky podvozku a upevnenia zavesenia kolies ku karosérii. Od namontovania dvojkĺbovej tlmiacej vzpery McPherson, ktorá vedie kolesá prednej nápravy a päťprvkovej zadnej nápravy, si BMW sľubuje lepšie dynamické jazdné vlastnosti, ale aj dobrý komfort pri každodennom jazdení. Na vrchol ponuky sa zaradí verzia M440i xDrive Coupé. Poháňať ju bude radový 6-valcový motor s výkonom 275 kW (374 k) doplnený o 48-voltovú mild hybridnú technológiu. Elektrická podpora znamená extra dávku výkonu s veľkosťou 8 kW (11 k). Výkon motora sa na vozovku prenáša prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky Steptronic Sport a inteligentného pohonu všetkých kolies. Športový zadný M diferenciál sa stará o to, aby sa výkon v náročných jazdných situáciách dostával práve tam, kde ho dynamika jazdy dokáže čo najlepšie využiť. Elektronicky ovládané spojky v zákrute obmedzujú počet otáčok medzi vnútorným a vonkajším kolesom. Pomocou nich sa upravujú trakcia aj stabilita jazdy a zároveň prispievajú aj k mimoriadne dynamickému zrýchľovaniu pri výjazde zo zákrut.
V galérii na konci článku sa nové a stále maskované BMW M440i xDrive Coupé ukazuje na zakrútených cestách v okolí Mníchova alebo pri neustálom striedaní medzi diaľničnými etapami a mestskou premávkou.