Novinka vychádza z BMW X1, ale svojím vzhľadom nadväzuje na úspešné modely X4 a X6. Dizajnérom išlo hlavne o dosiahnutie pocitu sily, aj preto je BMW X2 na pohľad robustné auto, pritom je však menšie od BMW X1.
Pre veľký úspech prináša BMW aj tretí model rodiny X, ktorého karoséria má pripomínať kupé. Po BMW X6 a X4 tak prichádza nová X2. Na prvý pohľad pôsobí skôr ako hatchback, ale poriadne nafúknutý a posadený o chlp vyššie nad zem. Na fotkách vyzerá naozaj masívne, ale ide skôr o optický klam. Nový crossover vychádza totiž z modelu X1, ale je od neho kratší a o sedem centimetrov nižší. Rázvor náprav však ostal zachovaný.
Dojmom robustnosti sa novinka hlási k modelom X4 a X6, na druhej strane prináša aj nové prvky. Patrí medzi ne aj predná maska, kde podľa očakávania nájdeme dvojité obličky BMW. Pozorné oko si však všimne, že dostali nový tvar a v spodnej časti sú širšie. Rovnaké riešenie môžeme očakávať na všetkých nových modeloch.
Vzhľad vozidla sa bude jemne líšiť v závislosti od verzie. Okrem základného modelu budú k dsipozícii aj verzie M Sport a M Sport X. Rozdiely nájdeme nielen v ponuke diskov, ale aj na prahoch dverí (v základe sú prahy čierne, v M Sport sa objaví aj lakovaná časť a M Sport X dostane špeciálne nástavce v sivej farbe Frozen Grey). S nárokmi zákazníka sa mení aj tvar strešného spojleru a v závislosti od výbavy je odlišný aj zadný nárazník. Typický znak BMW nájdeme aj na C-stĺpiku, tento prvok sa vôbec prvýkrát objavuje v rodine modelov X.
Vo vnútri nás nové BMW X2 až tak neprekvapilo. V najvyšších výbavách si BMW drží štandard a aj v menšom vozidle dopraje luxus. Jedinou zmenou, ktorú sme si všimli, je hlavica radiacej páky automatickej prevodovky. Je iná od tej, ktorú poznáme z modelu X1 a svojím dizajnom sa približuje k joystickom, používaným vo vyšších radoch vozidiel BMW. Podľa fotky sa však zdá, že ide o mechanickú páku a nie joystick.
V Európe bude na začiatku BMW X2 uvedené v troch motorizáciách. Benzínová verzia X2 sDrive 20i využíva štvorvalec 2,0 l TwinPower Turbo, spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. K dizpozícii budú aj dve naftové verzie xDrive 20d a xDrive 25d. V oboch prípadoch sa pod kapotou nachádza rovnaký motor 2,0 l TwinPower Turbo, naladený na výkon 140 kW resp. 170 kW. Naftová jednotka spolupracuje s osemstupňovou prevodovkou Steptronic.