História kompaktných vozidiel značky Citroen píše v poradí už desiate pokračovanie. Celé to začalo v roku 1928 modelom C4, postupne ho nahradili vozidlá s rôznymi názvami, až sa Citroen znovu vrátil k názvu C4, ktoré nesie aj najnovšia desiata generácia kompaktného auta. Vzhľad nového Citroenu C4 už pár týždňov poznáme, teraz sme sa konečne dozvedeli viac o technike. Už na prvý pohľad vidno, že Citroen sa pokúsil spraviť z C4 robustnejšie auto, pripomínajúce crossover. Potvrdzuje to aj podvozok s nadpriemernou svetlou výškou 156 mm. V porovnaní s predchodcom je novinka väčšia vo všetkých smeroch. Kratšie sú akurát previsy, kompenzuje to dlhý rázvor náprav a vozidlo je tak celkovo dlhšie. Citroen dal vozidlu pomerne výrazný dizajn. Zaujať chce zadnou časťou aj interiérom. Jedinečnosť mu má priniesť až 31 farebných kombinácií exteriéru.
Foto: Ctiroen
Interiér pôsobí na prvý pohľad jednoducho a moderne. Napriek tomu v ňom nájdeme množstvo zaujímavých detailov ako tvar rámu 10-palcového dotykového displeja. Citroen zdôrazňuje okrem výborného pocitu z priestoru aj množstvo úložných a praktických riešení vrátane vysúvateľného držiaka na tablet. Ovládanie klimatizácie dostalo svoj vlastný panel s fyzickými tlačidlami. Citroen tak zmenil zaužívané ovládanie prostredníctvom dotykového displeja. Na výber bude celkovo 6 farebných kombinácií interiéru.
Foto: Citroen
Pod kapotu sa dostanú tri verzie trojvalcového motora 1,2 PureTech s výkonom od 75 kW do 115 kW. Kombinovať sa môžu so 6-stupňovou manuálnou a 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Naftové motory BlueHdi poskytnú výkon 81 resp. 96 kW. Novinkou je elektrická verzia, ktorá sa spolieha na elektromotor s výkonom 100 kW a s krútiacim momentom 260 Nm. Na jedno nabitie by elektromobil e-C4 mal prejsť 350 km. Nabíjanie na 80 % pri využití nabíjačky s výkonom 100 kW zaberie 30 minút.