Dotykové displeje umožňujú meniť dizajn palubnej dosky. Menej fyzických tlačidiel a k tomu jedna dotyková obrazovka, ktorá si poradí s nastavením všetkého možného. Ak je správne navrhnuté menu, tak je ovládanie množstva funkcií rýchle a jednoduché. Má to však jeden háčik. Zatiaľ, čo ovládanie tabletu doma v posteli je bezproblémové, v aute takéto riešenie prináša nevýhodu v podobe odpútavania pozornosti vodiča od diania na ceste. A keďže sa ani jednej činnosti (ovládanie auta a dotykovej obrazovky) nemôže naraz venovať naplno, tak sa obe stávajú náročnejšími.
Riešenie tohoto problému priniesla už skôr spolupráca fínskej spoločnosti Canatu a veľkého hráča medzi dodávateľmi v automobilovom priemysle, spoločnosti Continental. Výsledkom je dotykový displej s 3D povrchom. Predstavený bol ešte začiatkom roka na podujatí CES v Las Vegas. Teraz bol ocenený v kategórii inovácia roka v rámci súťaže Automotive Brand Contest 2018.
Nový 3D displej v sebe kombinuje niekoľko prvkov, vďaka ktorým ho možno ovládať úplne naslepo. Haptická resp. hmatová odozva nie je zásadnou novinkou a v automobilovom priemysle sme sa s ňou stretli už pri ovládaní touchpadov. Teraz bola doplnená o displej s povrchom, vystupujúcim do priestoru.
Na displeji sa nachádzajú vrúbkované prvky, vypuklé tlačidlá a ďalšie 3D elementy. Výsledkom je intuitívne ovládanie s minimálnym odpútavaním pozornosti. Šofér sa rýchlo naučí nahmatať jednotlivé funkcie a naslepo ovládať displej. Ako to môže fungovať, ukazuje nasledujúce video. Stačí prejsť po spodnom okraji a prstom nahmatáte jednotlivé položky hlavnej ponuky ako navigácia, media atď. Rovnako jedným ťahom na strane zvýšite teplotu, ale všetko cítite, akoby ste prstom tlačili mechanický ovládač. Virtuálne tlačidlá v strednej časti displeja sa menia podľa zvolenej ponuky.
Využitie 3D displejov sa už nemusí týkať len hlavných funkcií. Ďalšie displeje môžu byť rozmiestnené na rôznych miestach v aute. Väčšinu času môžu byť zhasnuté a nezasvätený človek nemusí o nich ani tušiť. Rozsvietia sa až pri potrebe ovládať ďalšie funkcie. Jedným z miest, kde môžu byť zabudované, sú dvere a v tomto prípade poslúžia na ovládanie nastavenia sedadiel, ich ventilácie, či otváranie okien. Vo videu je ukázané riešenie pre dvere Mercedesu.
Ďalšie video ukazuje nový spôsob ovládania multimediálneho displeja pomocou dotykového centrálneho ovládača na stredovom tuneli.
Posledné zo série videí odhaľuje komplexnejší pohľad na možnosti využitia 3D dotykových ovládačov. Nasadenie novej technológie do praxe pritom nemusí byť ďaleko. Všetko je hlavne otázkou ceny, takže najmä v drahých luxusných autách by sa 3D dotykové ovládače mohli objaviť pomerne skoro.