Predstavenie ôsmej generácie ikonického Golfu malo byť asi najväčšou udalosťou Volkswagenu v tomto roku. Situácia sa však skomplikovala a ďalšiu generáciu predstavia až v nasledujúcom roku.
Golf je jedným z najikonickejších áut Európy. Už od roku 1974 brázdi ulice celého sveta sedem generácií auta, ktoré píše históriu športu, dostupnej jazdy a rodinného riešenia. Nemôžeme sa preto čudovať, že na ôsmu generáciu tohto unikátneho modelu čakáme všetci s napätím. Pôvodne mali nový Golf predstaviť už tento rok. Kvôli technickým problémom si však ešte budeme musieť počkať.
Dôvod, prečo sa dočkáme uvedenia novej generácie na trh až v roku 2020 je podľa oficiálnych vyjadrení automobilky problém s infotainmentom. Práve ten je jednou z hlavných noviniek, na ktorú sa môžeme v ôsmej generácií tešiť. Vychádzať bude z novej platformy zábavného systému s názvom MIB (Modulare Infotainment-Baukasten, čiže modulárna infotainmentová stavebnica).
Napriek tomu, že na cesty sa auto dostane až budúci rok, automobilka stále dúfa, že sa jej podarí aspoň predstaviť nový Golf ešte tento rok. Nemeckým médiám sa poradilo zistiť, že sa ho nedočkáme skôr ako po septembri. Vtedy sa totiž plánuje významný európsky autosalón vo Frankfurte, na ktorom automobilka plánuje predstaviť rodinu ID. Osmička tak príde pravdepodobne ako samostatné podujatie.
O dizajne auta sa už napriek tomu vie relatívne mnoho. I keď ešte oficiálne nebolo nikde zverejnené, očakávame ostrejšiu prednú masku, dynamickejšie línie a širšie svetlá, ktoré vzbudia na ceste viac rešpektu. Okrem toho bude pravdepodobne názov auta na zadnom veku centrovaný pod logo Volkswagenu, podobne ako pri novom Touaregu, T-Rocu alebo T-Crosse. Či bude nový Golf využívať aj modernizované logo Volkswagenu, nie je isté. Automobilka sa totiž nechala v minulosti počuť, že ho plánuje vyčleniť pre automobily novej generácie, teda pravdepodobne práve pre rodinu ID.
Okrem vylepšeného dizajnu si automobilka nechá záležať aj na komforte a umelej inteligencií. Súčasťou vozidla má byť prepracovanejší HUD, intuitívnejšie ovládanie hlasom s možnosťou personalizácie podobne ako na smartfóne. Dokonca by mala automobilka zájsť až tak ďaleko, že po prihlásení so špecifickým User ID sa všetky grafiky auta prispôsobia vašim nastaveniam, ikonky na obrazovkách sa poprehadzujú podľa vašej vôle, sedadlá sa nastavia podľa posledného záznamu vo vašej "karte" a ambientné osvetlenie tiež preberie farbu, ktorá sa vám páči najviac. Ani komfort posunutý na vyššiu úroveň by podľa slov automobilky nemal zvýšiť cenu. Osmička bude začínať na úrovni 18 000 eur.