Pri čelnom náraze s malým prekrytím Sonata doslova "vypľuje" zasiahnuté predné koleso von ako boxer zuby po priamom zásahu. Ako je pre boxera nebezpečný odlomený zub v ústach, tak je pre auto nebezpečné koleso odlomené smerom dovnútra.
O novom Hyundai Sonata sme už informovali pred pár dňami. Nové auto vzbudilo medzi našimi čitateľmi veľký záujem, o čom svedčí dosah článku na sociálnych sieťach, a aj jeho čítanosť. Pred týždňom zverejnila kórejská značka prvé fotografie a základné informácie. Teraz sme sa viac dozvedeli o novej platforme, na ktorej je Sonata postavená.
Ako vždy s príchodom novej generácie platformy aj v tomto prípade došlo k zvýšeniu tuhosti a zníženiu hmotnosti. Spolu so znížením hlučnosti v kabíne ide o "povinné" medzigeneračné vylepšenia. Konštruktéri Hyundaiu skrátili previsy vozidla, natiahli rázvor náprav a vozidlo posadili ešte nižšie. Veľkú pozornosť venovali bezpečnosti posádky v prípade nehody. Vozidlo dokáže teraz pri náraze absorbovať väčšie množstvo energie. Pri čelnom náraze s malým prekrytím auto doslova "vypľuje" zasiahnuté koleso von ako boxer zuby po priamom zásahu (pozri video čas 1:15). Výhodou je, že koleso nie je vtlačené smerom do kabíny, vozidlo sa po náraze neroztočí a pokračuje v priamom smere. Tým sa znižuje riziko ďalšieho nárazu. Dobre je to ukázané vo videu pod článkom.
Systém na kontrolu toku vzduchu slúži na potrebné chladenie motora a zároveň prispieva k zníženiu aerodynamického odporu. Ťažšie časti vozidla boli posunuté nižšie, čím konštruktéri dosiahli nižšie položené ťažisko a lepšie správanie vozidla v zákrutách. Stále nám chýbajú konkrétne informácie o pohonných jednotkách. Vieme akurát, že pod kapotu Sonaty sa má dostať nová generácia motorov, pomenovaná Smartstream Powertrain.