Nová generácia Mercedesu Triedy S prináša veľa nového. Tlačová správa o novom "eSku" má 80 strán a my sa pokúsime v skrátenej forme vypichnúť to najdôležitejšie. V porovnaní s predchodcom je novinka o 60 kg ľahšia a len o málo dlhšia. To, čo sa najmä pre legislatívne prekážky nepodarilo Audi so súčasným modelom A8, chce Mercedes zvládnuť v druhej polovici budúceho roku. Na mysli máme autonómne riadenie 3. stupňa. Nový systém Drive Pilot sa môže spoľahnúť na lidar, veľmi dôležitý ale aj drahý senzor, potrebný na ceste k autonómnym autám. Autonómne riadenie 3. stupňa bude fungovať s viacerými obmedzeniami. Jedným je rýchlosť do 60 km/h. Mercedes bez rúk na volante zvládne šoférovanie v dopravných zápchach a na "vyhovujúcich častiach diaľnic". Na opätovné prevzatie kontroly šoférom upozorní Mercedes prostredníctvom LED svetiel vo volante.
Ak to legislatíva v konkrétnej krajine dovolí, tak Mercedes S dokáže samostatne zaparkovať v parkovacích domoch. Spolieha sa pritom na autonómne riadenie 4.stupňa. Vozidlo si samostatne nájde voľné miesto a zaparkuje, stačí ho k tomu vyzvať prostredníctvom aplikácie. Podmienkou fungovania je garáž, vybavená potrebnou infraštruktúrou.
Veľká limuzína bude vďaka natáčaniu zadných kolies mimoriadne obratná pri parkovaní, ale aj stabilná pri vysokých rýchlostiach. Natáčanie zadných kolies nie je novinkou pre automobilový priemysel, ale Mercedes ju posúva na vyššiu úroveň. Zadné kolesá sa totiž môžu natočiť až o 10 stupňov, výsledkom je o dva metre menší polomer otáčania v porovnaní s predchodcom. Pre lepšiu predstavu predstavu polomer otáčania je menší ako v prípade malého hatchbacku Triedy A.
Nemecká automobilka si vždy dávala záležať, aby bola o krok pred konkurenciou v oblasti technológií svetiel a teraz tomu nie je inak. V každom svetle sa nachádzajú tri hlavné LED moduly. Pomocou lomu svetla dosiahli konštruktéri rozlíšenie jedného svetla až 1,3 milióna pixelov. Umožnilo im to premietať varovné symboly na cestu.
Už skôr sme sa dozvedeli, že do výbavy sa dostane nový predný airbag pre zadných pasažierov. Trieda S bude prvým sériovým autom s týmto bezpečnostným prvkom na svete. V prípade bočného nárazu sa karoséria tesne pred ním bleskovo zdvihne o 8 cm vyššie, aby lepšie chránila posádku. Novinkou je 3D displej prístrojového panelu a head up displej s rozšírenou realitou. Z pohľadu šoféra to bude vyzerať ako na fotke nižšie. Pokročilejší má byť aj systém MBUX s vyspelejším hlasovým ovládaním. V Číne umožní Mercedes objednať jedlo a vybrané služby pomocou hlasového ovládania. Všetko vo vnútri je urobené so zameraním na luxus. Hneď po naštartovaní systém rozozná vodiča a prispôsobí všetky nastavenia jeho preferenciám.
Ponuku motorov, ponúkaných od začiatku predaja, pripájame v tabuľke nižšie. Vybrané motorizácie disponujú mild hybridnou technológiou, ktorú Mercedes označuje "EQ Boost". Okrem toho sa dočkáme aj športových modelov AMG S63e 4Matic+ a AMG S73e 4Matic+. Chýbať nebude ani plug in hybrid a Mercedes sľubuje naozaj zaujímavý elektrický dojazd 100 km. V tomto momente nevieme o žiadnom plug in hybride s väčším dojazdom. Neskôr príde na scénu aj elektrická verzia EQ S, a aj tá zaboduje dojazdom. Na jedno nabitie má prejsť až 700 km.