Autosuv.sk

Ostatné

Nový Mercedes triedy A si požičal luxusnú výbavu z triedy S

Áčko si zachovalo svoj športový charakter a definitívne sa odkláňa od výlučne na priestor zameraných tvarov. Napriek tomu je priestrannejšie v porovnaní s predchodcom a navyše si požičalo technológie z vlajkovej lode automobilky.
Nový Mercedes triedy A si požičal luxusnú výbavu z triedy S

Áčko si zachovalo svoj športový charakter a definitívne sa odkláňa od výlučne na priestor zameraných tvarov. Napriek tomu je priestrannejšie v porovnaní s predchodcom a navyše si požičalo technológie z vlajkovej lode automobilky.

Nemecká automobilka chce spraviť z triedy A etalón medzi kompaktnými vozidlami. Svoj zámer jasne demonštroval už pri predstavení interiéru, ktorý zdvihol latku na novú úroveň. Áčko nielen prevzalo moderné prvky z tých najluxusnejších Mercedesov, ale prinieslo aj inovácie. Touchpad vo vnútri, ako primárny ovládač multimediálneho systému, nemá ani jeden zo súčasných modelov značky. O interiéri sme už podrobne informovali v nasledujúcom článku KLIKNITE SEM!

Zvonku si Áčko aj v novej generácii zachovalo športový vzhľad. Už dávno nejde iba o praktické auto, ale do popredia vystúpil aj dizajn. Vďaka tomu sa podarilo Mercedesu výrazne znížiť priemerný vek majiteľov triedy A a novinka pokračuje v nastúpenom trende. V porovnaní s predchodcom má Áčko o 3 cm dlhší rázvor a o málo širší postoj. Nám však udrela do očí kapota, ktorá sa smerom dopredu výraznejšie zvažuje k ceste.


Za prednou maskou nájdeme dvojdielny vzduchový panel. Za týmto názvom sa skrývajú aktívne klapky, ktoré sa otvárajú na základe potreby chladenia. Podobné riešenia sú dnes bežné vo väčších vozidlách, v Áčku je dostupné v rámci príplatkovej výbavy. Aj vďaka tomu sa štvrtá generácia malého Mercedesu stala lídrom v oblasti aerodynamiky vo svojom segmente. Výrobca sľubuje aj výrazné zníženie hluku a vibrácií, prenikajúcich do kabíny. V tomto smere mu pomohlo aj zvýšenie tuhosti karosérie.

A trieda sa stáva zmenšeninou luxusného eSka

Áčko štvrtej generácie môžeme pokojne nazvať zmenšeným eSkom. Nemáme na mysli dizajn, ale technológie, ktoré sa do kompaktného auta dostali. Po prvýkrát zvládne A trieda semi-autonómnu jazdu v určitých situáciách. Aktívny dištančný tempomat Distronic pomôže šoférovi v rôznych situáciách. Okrem reagovania na okolitú premávku čerpá informácie aj z navigácie. Vďaka tomu automaticky spomalí pri prejazde zákrut, križovatiek a kruhových objazdov. Vo výbave nechýba aktívny asistent pre zmenu jazdného pruhu, ale aj systém PRE-SAFE PLUS. Systém pri hroziacom náraze do stojaceho auta zozadu automaticky aktivuje jemné brzdenie, aby zmiernil riziko zranenia posádky pri náhlom zrýchlení. Ďalším príkladom technológie, ktorá patrí do luxusných áut, sú príplatkové svetlá Multibeam LED.

zdroj: Mercedes

Nová generácia dostane nové motory

Pod kapotu Mercedesu A sa dostane inovovaný benzínový motor s objemom 1,4 l a s výkonom 120 kW. Ukrývať sa bude pod označením A200 a bude disponovať technológiou deaktivácie valcov. Tá bude zo začiatku k dispozícii výlučne pri jeho spojení s automatickou prevodovkou 7G-DCT. Nový je aj benzínový agregát s objemom 2,0 l a výkonom 165 kW. Naftový štvorvalec 1,5 l (označovaný ako 180d) je tiež novým agregátom v ponuke a momentálne jediným naftovým zástupcom. Ponuka motorov nižšie v tabuľke však nie je konečná a výrobca ju časom rozšíri.


Keď vymenovávame novinky, nemôžeme zabudnúť ani na dvojspojkovú prevodovku 7G-DCT. Chýbať nemôže ani pohon všetkých kolies 4MATIC. Zadné kolesá sa pripájajú pomocou diferenciálu na zadnej náprave s viaclamelovou spojkou. Tá už nie je ovládaná elektro-hydraulicky, ale elektro-mechanicky. V základnej výbave bude k dispozícii “komfortný podvozok“ s oceľovými pružinami. Znížený “komfortný podvozok“ o 15 mm má zas špeciálne nastavené pružiny a tlmiče pre športovejšiu jazdu. Ďalšou možnosťou je príplatkový podvozok s aktívnou kontrolou pruženia, kde si šofér môže nastaviť charakteristiku pruženia výberom jedného z režimov jazdy.


A 200

A 200

A 250

A 180 d

Prevodovka

7G-DCT

MT 6

7G-DCT

7G-DCT

Výkon (kW/hp)

120/163

120/163

165/224

85/116

pri otáčkach

5,500

5,500

5,500

4,000

Maximálny krútiaci moment (Nm)

250

250

350

260

pri otáčkach

1,620

1,620

1,800

1,750-2,500

Kombinovaná spotreba paliva (l/100 km)

5.1

5.6

6.0

4.1

Emisie CO2 (g/km) kombinovaná prevádzka

120

133

141

108

Zrýchlenie   
0-100 km/h (s)

8.0

8.2

6.2

10.5

Maximálna rýchlosť (km/h)

225

225

250

202

Tagy

Pokračovať v čítaní