Výrazné zníženie emisií NOx dosiahol Volkswagen technológiou dvojitého vstrekovania močoviny.
Naftové motory sú vo všeobecnosti čistejšie ako benzínové, pokiaľ sa zameriame na produkciu emisií CO2. Spôsobené je to vyššou energetickou hustotou nafty v porovnaní s benzínom. Nižšia produkcia emisií CO2 znamená menší dopad na životné prostredie a klimatické zmeny. Slabším miestom naftových motorov boli odjakživa emisie NOx, ktorých vysoká koncentrácia vo veľkých mestách má negatívne dopady na zdravie. Automobilky produkciu NOx výrazne znížili vďaka močovine (AdBlue), tá je vstrekovaná do SCR katalyzátora, ktorým prechádzajú výfukové plyny. Výsledkom následnej chemickej reakcie je rozpad oxidov dusíka na vodu a neškodné molekuly dusíka N2. Za ideálnych podmienok sa vďaka močovine darí znížiť množstvo vypúšťaných emisií NOx až o vyše 90 percent. Pre dosiahnutie ideálnych podmienok je potrebné udržiavať teplotu výfukových plynov medzi 220 až 350 °C. Umiestnením SCR katalyzátora bližšie k motoru docielili konštruktéri rýchle dosiahnutie ideálnej teploty aj po studenom štarte. Čím ďalej je SCR katalyzátor od motora, tým sú výfukové plyny studenšie. Výfukové plyny sa po zahriatí motora už držia v teplotnom okne 220 °C až 350 °C vo väčšine situácií.
Problém môže nastať pri vyššom zaťažení motora napríklad pri rýchlej jazde po diaľnici, alebo jazde do kopca. Teplota výfukových plynov potom prekročí 350 °C a chemická reakcia je menej účinná. Volkswagen tento problém vyriešil na svojom novom motore 2,0 TDI Evo systémom dvojitého vstrekovania močoviny. Slúžia na to dva sériovo zapojené katalyzátory SCR, jeden pri motore a druhý ďalej na výfukovom potrubí. Teplota výfukových plynov v druhom katalyzátore môže byť až o 100 °C nižšia. Dokonca aj keď z motora vychádzajú výfukové plyny s teplotou blízko 500 °C, má chemická reakcia v druhom katalyzátore vysokú účinnosť pri redukcii NOx. Merania emisií RDE (real driving emissions) preukázali zníženie emisií NOx až o 80 % v porovnaní s motorom minulej generácie. Nový naftový motor 2,0 TDI Evo už Volkswagen využíva v modeli Passat, nasadí ho aj do nového Golfu (oficiálne bude predstavený už čoskoro) a postupne bude nasadený do väčšiny modelov v rámci koncernu. Technológia dvojitého vstrekovania močoviny by mala byť následne využívaná vo všetkých TDI motoroch.