Autosuv.sk

Ostatné

Nový Peugeot E-3008 zvládol diaľničných 1 000 km s dvoma nabíjacími zastávkami

Stellantis chcel týmto demonštrovať schopnosť elektromobilov, postavených na platforme STLA Medium, jazdiť aj dlhšie diaľničné trasy bez výraznejšieho zdržania.
Nový Peugeot E-3008 zvládol diaľničných 1 000 km s dvoma nabíjacími zastávkami

Koncern Stellantis prišiel s novou platformou STLA Medium pre elektromobily len nedávno. Momentálne poznáme tri nové autá, ktoré sa spoliehajú na jej techniku - Peugeot E-3008 a E-5008 a Opel Grandland. Postupne sa dostane do väčšieho počtu koncernových modelov a do konca roku 2026 spoznáme ďalších 5 vozidiel, využívajúcich platformu STLA Medium.

Nová platforma má viacero silných stránok. Výhodou je, že môže poslúžiť ako technický základ pre širokú škálu modelov od dĺžky 4,3 m až do 4,9 m. Možno v nej použiť väčšiu batériu s kapacitou 98 kWh, alebo menšiu, určenú pre lacnejšie vozidlá, s kapacitou 73 kWh.

Veľká batéria poskytne vozidlám dojazd až 700 km, platí to napríklad pre Peugeot E-3008. Samozrejme, ide o dojazd podľa meracieho cyklu WLTP a realita býva častokrát horšia. Achillovou pätou elektromobilov ostáva najmä dojazd pri vyšších rýchlostiach na diaľnici.

Stellantis preto urobil vlastný test s modelom E-3008 a absolvoval približne 1 000 km dlhú trasu z Paríža do Nice. Počas testu bola priemerná teplota 20 °C a vozidlo jazdilo diaľničnou rýchlosťou do 130 km/h.

Celú cestu zvládol Peugeot s dvoma zastávkami na nabíjanie. Koncern Stellantis vo svojej správe nezverejnil podrobnosti o nabíjaní a dĺžke zastávok. Môžeme predpokladať, že z Paríža vyrazilo plne nabité vozidlo, ale počas cesty nebolo nabíjané doplna, maximálne na 80 % kapacity batérie, inak by boli zastavenia dlhé a neefektívne.

Stellantis chcel týmto demonštrovať schopnosť elektromobilov, postavených na platforme STLA Medium, jazdiť aj dlhšie diaľničné trasy bez výraznejšieho zdržania.

"Schopnosť platformy STLA Medium s dlhým dojazdom ju robí ideálnou voľbou pre cestovanie na veľké vzdialenosti bez kompromisov v oblasti pohodlia a účinnosti BEV. Vodiči si teraz môžu užiť dlhšie cesty s menším počtom prestávok pri nabíjaní, čo prináša výkon a pokoj mysle," povedal Ned Curic, hlavný inžinier a technologický riaditeľ spoločnosti Stellantis.

Okrem reálnej jazdy uskutočnil Stellantis aj simulácie, ktoré ukazujú podobné výsledky. Podľa nich zvládne Peugeot E-3008 na dve zastavenia jazdu diaľničným tempom z Turína do Neapola, či z Prahy do Bruselu.

Tagy

Pokračovať v čítaní