Dizajn je evolúciou prvej generácie. Revolúcia sa udiala pod povrchom. Evoque však prichádza s viacerými technickými novinkami. Má "neviditeľnú" kapotu v teréne a HD displej a vnútorné zrkadlo v jednom.
Land Rover večer oficiálne predstavil druhú generáciu úspešného modelu Evoque. Nový Range Rover Evoque je evolúciou a zároveň revolúciou v jednom. Evolúciu môžeme vidieť pri pohľade na dizajn. Silueta auta ostala pri pohľade zboku prakticky nezmenená. Predok aj zadok sa prispôsobil dizajnom väčšiemu modelu Velar. Výraznejšie do strán vystúpili blatníky, aby Evoque pôsobil svalnatejšie. Nám sa zmeny dizajnu, aj keď nie sú výrazné, podľa prvých fotiek nepozdávajú a Evoque stratil trochu zo svojej elegancie. Pohľad naživo však možno naše pochybnosti vyvráti.
Vo vnútri dostali priestor nové prvky. Okrem zapracovania nového volantu dostal Evoque digitálny prístrojový panel a dvojicu dotykových displejov nad stredovým tunelom. Z pohľadu vonkajších rozmerov sa veľa nezmenilo, ale posunutím náprav ďalej od seba sa mierne zlepšil priestor pre kolená posádky vzadu. O 10 % na 591 l vzrástol aj objem kufra.
Revolúcia ostala skrytá vo vnútri. Napriek totožným tvarom sa toho zmenilo výrazne viac, ako sa zdá. Jedinou časťou karosérie, ktorá sa zachovala z predchádzajúceho modelu, sú závesy dverí, auto je inak postavené na úplne novej platforme. Dôvod je v tomto prípade jasný - elektrifikácia. Základ tvorí naftový štvorvalec s výkonom 110 kW, predným pohonom a manuálnou prevodovkou. Land Rover si zaň v Británii vypýta minimálne v prepočte 35 650 eur. Všetky ostatné motorizácie využívajú 48-voltovú architektúru a ide teda o mild hybridy. Motor vypínajú pri brzdení v nízkych rýchlostiach a energiu získanú pri rekuperácii využívajú pri akcelerácii. Ide len o pomoc spaľovaciemu motoru, čisto elektrický pohon sa nekoná. Všetky ďalšie motorizácie spája automatická deväťstupňová prevodovka ZF a pohon všetkých kolies. V ponuke sú tri naftové motory 2,0 l s výkonmi 110 kW, 132 kW a 176 kW. Benzínové motory s rovnakým objemom ponúkajú výkon 147 kW, 183 kW a 220 kW. To však nie je všetko, približne o rok by mala pribudnúť plug-in hybridná verzia s benzínovým trojvalcom.
Premiéra: Range Rover Evoque (25 obrázkov v galérii)
Range Rover Evoque prináša aj množstvo zaujímavých moderných prvkov. Okrem iného je dôkazom, že skryté kľučky sa stávajú pomaly bežným riešením. Viac nás však zaujalo vnútorné spätné zrkadlo, ktoré v jednu chvíľu funguje ako klasické zrkadlo a v druhú sa prepnutím tlačidla zmení na HD displej, zobrazujúci pohľad zo zadnej kamery, ktorá pokrýva širší 50° uhol.
Výhodu to má v situácii, keď v zrkadle zavadzajú hlavy posádky, prípadne náklad. Ďalším veľmi zaujímavým prvkom je "neviditeľná" alebo priehľadná kapota. Túto funkciu možno využiť v teréne. Mimochodom Evoque zvládne prechod až cez 600 mm hlbokú vodu, takže ide o ideálne auto v čase mestských záplav. Neviditeľná kapota dáva šoférovi prehľad o tom, čo sa nachádza pod prednou časťou auta.
Obraz kamery, zobrazený na obrazovke, ukazuje vodičovi kadiaľ presne prechádza kolesami a čo sa nachádza pod autom. Túto technológiu predstavil Land Rover už pred pár rokmi, ale Evoque je prvým sériovým autom, ktoré ju využije. Ako to vyzerá v praxi, odhaľuje video.