Nemci sľubujú bohatý vnútorný priestor a kvôli natiahnutiu dĺžky aj objemnejší kufor. Rázvor náprav však ostáva zachovaný.
Mercedes verí, že trieda A s karosériou typu sedan mu získa nových zákazníkov, a to je hlavný dôvod pre predstavenie novej karosárskej verzie. Už pred pár týždňami sme pritom mohli vidieť triedu A vo verzii sedan s označením L a predĺženým rázvorom. Nové vozidlo však bolo určené výhradne pre čínsky trh. Klasický hatchback však aj v Európe nakoniec doplní sedan. Rozmerovo pôjde o veľmi podobné vozidlá a z pohľadu techniky sa nezmení nič. V Európe už dlho medzi menšími autami kraľujú hatchbacky a automobilky tu sedany v týchto rozmeroch nezvyknú ponúkať. Nálada sa však oproti minulosti zrejme trochu mení. Pre značku je to šanca obsadiť voľné miesto na trhu.
Sedan prináša iný tvar karosérie, a preto je základnou otázkou, ako to ovplyvní vnútorný priestor. Mercedes sľubuje nadpriemerné miesto pre ramená, lakte aj hlavu. Posádka vzadu má mať dokonca rekordný priestor pre hlavu v rámci tohto segmentu vozidiel. Plusom má byť aj pohodlné nastupovanie na miesta vzadu. Voľba sedanu väčšinou znamená menej miesta na batožinu a horší prístup do kufra. Šírka nakladacieho otvoru je slušných 950 mm a vzdialenosť medzi spodnou hranou okna a nakladacou hranou kufra je 462 mm. V tomto parametri za hatchbackom podľa očakávania zaostáva.
Mercedes triedy A sedan predstavenie (1) (25 obrázkov v galérii)
S objemom kufra 420 l však sedan prevyšuje hatchback až o 50 l. Dôvodom je dĺžka vozidla. Aj keď sme písali, že ide o rozmerovo podobné vozidlá (veď majú rovnaký rázvor náprav, rovnakú šírku a minimálny rozdiel vo výške), jeden výraznejší rozdiel sa predsa len nájde. Sedan je až o 13 cm dlhší a prejavilo sa to pozitívne na objeme kufra. Záver je, že sedan ponúkne slušný vnútorný priestor pre posádku, väčší kufor, ktorý však bude mať menej praktický tvar a vstupný otvor. Rozdiel, ktorý si na prvý pohľad asi nevšimneme, je aerodynamika. Sedan je v nej o chlp lepší, ale stačilo to na to, aby ho Mercedes prehlásil za sériové auto s najlepším koeficientom aerodynamického odporu.
Odlišný tvar karosérie prináša zároveň nový pohľad na dizajn auta. Práve vzhľad je prvkom, na ktorý chce Mercedes získať nových zákazníkov. Mercedesu triedy A to pristane s "odseknutým" zadkom hatchbacku, najmä v spojení s písmenami exteriérového balíka AMG. Vozidlo v tomto prípade pôsobí dravejšie, športovejšie. Sedan prináša skôr elegantnejšie línie a aspoň podľa fotiek budí dojem o málo väčšieho auta.
Technika, interiér a aj motory nie sú prekvapením. Mercedes nemal dôvod čokoľvek výraznejšie meniť v porovnaní s hatchbackom. Možno zvolil len mierne iné nastavenie podvozka. Samotné pruženie však ostáva rovnaké - predná náprava McPherson a zadná v závislosti od motorizácie a pohonu buď viacprvková náprava, alebo náprava s torznou tyčou. S výrobou sedanu sa začne vo fabrikách v mexickom Aguascalientes a v nemeckom Rastatte. V roku uvedenia na trh bude novinka vyrábaná s označením "Edition 1". Od neskorších modelov sa odlíši medenými prvkami v exteriéri aj v interiéri.