Systém vyvíja Continental a dostať by sa mohol už do nasledujúcej generácie áut. Dôležitý bude nielen pre vodičov, ale aj pre autonómne autá.
Akvaplanig patrí medzi veľmi nebezpečné situácie na ceste. Situácia, keď pneumatika pláva po vode a nemá styk s asfaltom, je nepríjemná a veľmi rýchlo môže vyústiť do nehody. Existuje len jeden zaručený recept, ako tejto situácii predísť. Za mokra prispôsobiť rýchlosť auta a jazdiť na pneumatikách s dostatočným dezénom. Aj tak nás môže prekvapiť situácia, keď sa nečakane objaví miesto s prepadnutým asfaltom a hlbokou vrstvou vody.
S riešením však prichádza Continental. Už do najbližšej generácie áut chce ponúkať svoj systém na včasné odhalenie akvaplaningu. Systém vodiča nielen upozorní na samotné riziko, ale zároveň mu aj odporučí bezpečnú cestovnú rýchlosť. Situáciu na ceste bude vyhodnocovať viacerými spôsobmi. V prvom rade bude vyhodnocovať údaje z kamier, ktoré sledujú špecifické vzorce rozstrekovania vody spod kolies.
Ďalšie vstupné údaje získa systém z čidiel, priamo umiestnených v pneumatikách. Čidlá okrem iného vyhodnocujú zrýchlenie (hnané kolesá sa pri akvaplaningu často rozkrútia rýchlejšie, lebo majú po strate styku s asfaltom menší odpor), ale zároveň sledujú aj hĺbku dezénu. Šofér je tak včas varovaný aj o nutnosti vymeniť pneumatiky a dostáva aj informácie, akú životnosť ešte pneumatiky majú. Ďalším budúcim krokom je komunikácia medzi autami a vymieňanie si informácií o situácii na ceste. Potrebné to bude nielen pre vodičov, ale aj pre autonómne autá.