Autosuv.sk

Ostatné

Obrovské obličky BMW radu 4 sú pekné pre 20 % ľudí

BMW rozdeľuje zákazníkov na "elegánov" a "expresívnych umelcov". Jeden chce konzervatívnejšie modely radu 3, druhý výrazné autá ako Z4, či rad 8.
Obrovské obličky BMW radu 4 sú pekné pre 20 % ľudí BMW M440i xDrive

Obal predáva a platí to aj pri autách. Nie vždy to však musí byť obal, ktorý sa zapáči všetkým, dokonca sa nemusí páčiť ani väčšine. Príkladom je prvá generácia Nissanu Juke. V diskusiách, na sociálnych sieťach, a aj v reálnom živote sme sa často stretávali so silne odmietavým postojom k jeho dizajnu. Kontroverzný dizajn si však našiel skupinu fanúšikov, Juke vytŕčal z radu, a to mu zjavne pomohlo. V konečnom dôsledku išlo o úspešný model z pohľadu predajov, a to sa počíta.

Elegáni a umelci

Niečo podobné bude zrejme platiť aj o BMW a jeho obrovských obličkách. Kritizované boli na SUV X7, BMW radu 7 a najmä v prípade BMW radu 4, ktorého test zhodou okolností zverejníme tento týždeň. Vlastný pohľad na výraznú prednú masku priniesol šéfdizajnér BMW, Domagoj Dukec, v rozhovore pre portál Top Gear. Dukec nebol prekvapený z množstva negatívnych reakcií. "Viete, ako to je s dizajnom - každý má svoj názor. Je to normálne. Ak chcete vytvoriť niečo, čo vytŕča, musí to byť význačné a musí to byť odlišné."

Dukec ďalej v rozhovore dodal, že cieľom nebolo potešiť každého na svete a ani nie je možné prísť s dizajnom, ktorý poteší každého. Zákazníkov BMW rozdelil na dve skupiny. Približne 70 % zákazníkov tvoria "elegáni", úspešní ľudia, ktorí chcú to najlepšie, ale nepotrebujú to ukazovať. Zvyčajne siahajú po modeloch radu 3, 5 a 7. Zvyšných 30 % zaradil do skupiny "expresívnych umelcov", ktorí majú záujem o výrazné autá ako Z4 či BMW radu 8.

Dizajn sa musí meniť správnym tempom

"Nie všetky naše produkty sú tak kritizované. Môžete vidieť, že niečo tak polarizujúce ako sú obličky BMW radu 4, má rado 20 % ľudí. To sa zhoduje s typom zákazníka, na ktorého mierime," vysvetlil Dukec. V tomto roku bude Dukecov tím navrhovať vozidlá, ktoré prídu na trh v roku 2024 a predávať sa budú ďalších 8 rokov. Otázkou je, ako budú na ne zákazníci reagovať po roku 2030. Dukec v rozhovore priznal, že nevie. Pre úspech v budúcnosti sa však podľa šéfdizajnéra treba posunúť ďalej, ale nie až tak, aby stratila automobilka kontakt s fanúšikmi.

Tagy

Pokračovať v čítaní