Autosuv.sk

Ostatné

Odosielanie údajov o prekročení rýchlosti je technicky možné, zatiaľ tomu bráni GDPR

Konektivita a nové asistenčné systémy, ktoré budú zavedené od roku 2022 umožnia odosielať údaje o prekročení rýchlosti. Minimálne z technického hľadiska to nie je žiadny problém.
Odosielanie údajov o prekročení rýchlosti je technicky možné, zatiaľ tomu bráni GDPR

Konektivita a nové asistenčné systémy, ktoré budú zavedené od roku 2022 umožnia odosielať údaje o prekročení rýchlosti. Minimálne z technického hľadiska to nie je žiadny problém.

Kontrolovať rýchlosť vozidiel a aktívne predchádzať jej porušovaniu už nebude technologickou výzvou od plánovaného zavedenia nových povinných prvkov výbavy v roku 2022. Ako sme už skôr informovali, autá dostanú od roku 2022 približne 30 povinných asistenčných systémov, medzi nimi aj ISA - inteligentný asistent rýchlosti.

Nový prvok výbavy bude brániť šoférovi prekročiť povolený limit a využívať bude aj čítanie značiek. Bude sa dať však obísť poriadnym stlačením plynu a zrejme aj manuálnym deaktivovaním. Od zavedenia tohto systému je len krok ku novému spôsobu kontroly prekročenia rýchlosti. "Z technického hľadiska je to možné. Môžeme to urobiť. Je to skôr právna otázka, ako sa chcú k tomu regulátory postaviť. Nie je to technickou výzvou, dáta sú dostupné", komentovala pre britský portál Autocar situáciu Leyre Olavarria, šéfka Seatu pre konektivitu a infotainment. Strach vodičov z možného posúvania údajov o jazde tretím stranám je v súčasnej situácii zbytočný. V súlade s GDPR musia ostať súkromné a majetkom majiteľa vozidla. Iná situácia môže nastať po prípadnej zmene zákona a pravidiel. Úrady by v takom prípade mohli ušetriť peniaze za inštaláciu a prevádzku kamerových systémov s radarmi.

Tagy

Pokračovať v čítaní