Nasadenie autonómnych vozidiel do praxe je ešte stále hudbou budúcnosti. Už dnes však vznikajú vynálezy, ktoré si poradia aj s tými najmenšími vedľajšími efektami autonómnej jazdy.
Morská choroba alebo kinetóza. Oba názvy pomenúvajú jav, ktorý spôsobí, že vám je počas prepravy zle. Bolesť hlavy a žalúdok "na vode" sa v kontexte autonómnej prepravy môžu javiť ako banálny problém. Skutočnosť je však taká, že s absolútnou autonómnosťou vozidla zanikne potreba neustále sledovať cestu. Ľudia sa budú snažiť voľný čas využiť inak a určite poznáte ten pocit, keď si na zadnom sedadle čítate noviny hoci aj dve minúty. Podľa výskumov totiž už v dnešnej dobe trpí kinetózou približne polovica amerického dospelého obyvateľstva. S príchodom autonómnej jazdy a napríklad aj sedením proti smeru pohybu tento fenomén ešte narastie. Je preto potrebné vymyslieť, ako mu predísť.
Výskumníci z Michiganskej Univerzity, priekopníka na poli autonómneho automobilizmu, si nechali patentovať okuliare, ktoré prispejú k zníženiu alebo úplnému odbúraniu následkov tejto "choroby". Tá vzniká tak, že mozog prijíma iné vnemy očami a iné zvyšnými zmyslami, a tak ich nie je schopný vyhodnotiť. Okuliare teda poslúžia ako signalizačný prístroj pre oči, a zosúladia tak zrakové vnemy s tými ostatnými.
Ústrednou technológiou bude séria svetelných rúrok v ráme okuliarov, ktorej jednotlivo sa zapínajúce sekvencie budú simulovať pohyb auta. Vy teda budete periférne vnímať pohyb, no v skutočnosti sa môžete sústrediť na písanie, čítanie alebo akúkoľvek inú prácu.
Prednedávnom sa pokúsila o zapísanie patentu aj spoločnosť Uber, ktorá navrhla podobný systém. Je však neprenosný a je zabudovaný priamo do karosérie. Na rozdiel od nápadu Michiganskej Univerzity, slúži skôr na rozptyľovanie a nie na simuláciu jazdy.
Momentálne nie je jasné, či technológia uzrie svetlo sveta v podobe skutočnej produkcie. To závisí do záujmu automobiliek. Výskumníci sa ju v najbližších dňoch budú snažiť ponúkať práve im. Je fascinujúce vidieť, ako sa na budúcnosť autonómnej jazdy nazerá už dnes. Nielen automobilky, ale ani jedna technická zložka nechce nič podceniť.