Opel postupne presedláva zo staršej techniky automobilky General Motors, ktorá pôvodne nemeckú značku vlastnila na novšiu techniku koncernu Stellanetis, pod ktorý teraz Opel patrí. Jedným z posledných modelov, používajúcim starú platformu bola Astra. To sa mení s príchodom novej generácie. Podľa očakávania je nová Astra postavená na platforme EMP2 a po technickej stránke sa stáva súrodencom nedávno modernizovaného Peugeotu 308.
V praxi to znamená použitie rovnakých benzínových a naftových motorov, aj rozšírenie ponuky o dve plug in hybridné verzie. Oba plug in hybridy sa spoľahnú na benzínový motor s objemom 1,6 l. Rozpätie výkonov jednotlivých pohonných jednotiek sa pohybuje od 81 kW do 165 kW. Spolupracovať môžu so 6-stupňovou manuálnou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Veľkosťou sa v porovnaní s minulou generáciou líši najmä šírkou. Nová Astra je až o 51 mm širšia, o 4 mm dlhšia a o 13 mm je dlhší rázvor náprav. Vo vnútri je Astra vybavená digitálnou palubnou doskou, na ktorú nadväzuje 10-palcový displej infotainmentu. Klasických tlačidiel je menej, ale Opel ich zachoval aspoň pre ovládanie najdôležitejších funkcií.
Nemecká značka si tradične dáva záležať na predných svetlách. Už dosluhujúca generácia sa spoliehala na Matrix LED svetlá, tá prichádzajúca dostane ešte lepšie LED MAtrix svetlomety z modelu Insignia. V každom je zabudovaných 84 LED segmentov.
Dizajn sa voči predchodcovi výraznejšie zmenil, napriek tomu nie je prekvapením. Opel začal nový štýl dizajnu "Vizor" s príchodom modelu Mokka a teraz ho postupne používa na ďalších modeloch. Poznávacím znakom sú predné svetlomety a typická čierna maska.
Zaujímavá je aj zadná časť, kde sa striedajú oblé plochy s hranami. V spodnej časti piatych dverí pribudol nápis "Astra". Na prvých fotografiách vyzerá nová Astra dobre a zdá sa, že štýl "Vizor" bol krok správnym smerom. S predajom nového modelu začne Opel niekedy na jeseň a prvé vozidlá sa dostanú k majiteľom zrejme začiatkom roka 2022.