Autosuv.sk

Ostatné

Opel spúšťa rely elektrických áut. Pretekárom pripravil elektrickú Corsu-e

Elektrický špeciál Corsa-e poslúži mladým jazdcom ako vhodné "náradie" pre vstup do sveta rely. Neprekypuje výkonom a techniku vrátane batérie si požičia zo sériového modelu.
Opel spúšťa rely elektrických áut. Pretekárom pripravil elektrickú Corsu-e

Elektrický špeciál Corsa-e poslúži mladým jazdcom ako vhodné "náradie" pre vstup do sveta rely. Neprekypuje výkonom a techniku vrátane batérie si požičia zo sériového modelu.

V roku 2020 odštartuje Opel v spolupráci s nemeckým autoklubom ADAC sériu pretekov rely. Na tom by nebolo nič zvláštne, keby medzi sebou nesúťažili upravené elektromobily, postavené na základe novej elektrickej Corsy. ADAC Opel e-Rally Cup je pokračovaním spolupráce medzie značkou Opel a ADAC-om. V minulých rokoch bola nimi organizovaná súťaž vstupnou bránou do rely pre približne 100 mladých jazdcov z 18-tich krajín. Najrýchlejší z nich potom získavali miestenku do tímu ADAC Opel Junior Rallye. V rokoch 2015 až 2018 získavali začínajúci jazdci skúsenosti na vozidle Opel Adam R2, teraz dostanú príležitosť jazdiť na novom elektrickom špeciáli Opel Corsa-e.

"Corsa-e je elektromobilom pre každého - vhodnosť na každodenné využitie a absolútna cenová dostupnosť sú atribúty, ktoré sú rovnako aplikovateľné v motošporte. Novú Corsa je tak isto radosť šoférovať, obzvlášť dynamicky. Využitím sériového auta ako technického základu sme sa stali prvým automobilovým výrobcom na svete, ktorý vyvinul elektrické rely auto", komentoval najnovší počin značky Opel jej najvyšší šéf, Michael Lohscheller.

Opel Corsa-e Raly (8 obrázkov v galérii)

Zo začiatku sa bude jazdiť ADAC Opel e-Rally Cup v rámci nemeckých majstrovstiev v rely a ďalších vybraných podujatí. Séria začne v lete roku 2020. Najmenej 10 kvalifikačných kôl vytvorí tzv. "Super Season". Opel zverejnil už aj základné technické údaje o elektrickom rely aute. Nepôjde o žiadne výkonom prekypujúce pretekárske auto. Cieľom je totiž učenie mladých jazdcov a na to im postačí aj výkon 100 kW (rovnaký výkon má aj sériová Corsa-e) a krútiaci moment 260 Nm. Pre porovnanie Peugeot 208 R2, na ktorom jazdí Rasťo Chvála, disponuje výkonom 121 kW. Elektromobil bude poháňať kolesá prednej nápravy, vybavenej diferenciálom Torsen. Samozrejmosťou je upravený podvozok pre potreby rely. Rovnako ako sériová Corsa-e aj pretekársky špeciál je vybavený batériou s kapacitou 50 kWh. V bežnej premávke to Corse stačí na 330 km, v pretekárskom tempe však bude spotreba výrazne vyššia. Na 20 až 30 km dlhé rýchlostné skúšky však musí stačiť aj 80 % jej kapacity. Práve na túto hodnotu ju možno nabiť už za 30 minút. Otázkou pre nás ostáva cena vozidla, ale z pohľadu motošportu by nemalo ísť o prehnanú sumu, keďže veľkú časť techniky si rely špeciál požičia zo sériového auta.

Tagy

Pokračovať v čítaní